پایگاه خبری سرعت پرس

۱۶:۲۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
مرسدس C ‌کلاس جدید:
بالاخره مرسدس در طی مراسمی از C کلاس جدید خود در دو مدل سدان و واگن(استیت) رونمایی کرد. مدلی که در کنار اتاق E این کمپانی همواره یکی از پرفروش‌ترین‌های مرسدس به حساب آمده و از آن به عنوان معیار این رده از سدان‌ها یاد می‌شود

C کلاس



سرعت پرس- بالاخره مرسدس در طی مراسمی از C کلاس جدید خود (W206) در دو مدل سدان و واگن(استیت) رونمایی کرد. مدلی که در کنار اتاق E این کمپانی همواره یکی از پرفروش‌ترین‌های مرسدس به حساب آمده و از آن به عنوان معیار این رده از سدان‌ها یاد می‌شود. دایملر معتقد است که این مدل راحت‌ترین، کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین نمونه از کلاس C است که تاکنون ساخته شده و مرسدس آن را مستقیماً برای رقابت با ب‌ام‌و سری3‌، آئودی A4‌، لکسوس IS‌، ولوو S60‌، جگوار XE‌ و آلفارومئو جولیا وارد بازار کرده است. در C کلاس جدید اما 3 نکته را نباید فراموش کرد: یکی کوچک‌تر شدن پیشرانه و بزرگتر شدن کابین و دیگری هم شباهت بیش از اندازه آن به برادران بزرگترش که کار تمیز و تشخیص آن از مدل‌های بزرگتر را سخت می‌کند. نکته‌ای که در این چندسال اخیر همواره مورد شکایت و انتقاد طرفداران مرسدس بوده است.

 

C کلاس 

C کلاس


اما بریتا سیگر‌، عضو هیئت مدیره دایملر در خصوص مدل جدید Cکلای گفته: "مشتریان ما همیشه کلاس C را دوست داشته‌اند‌، زیرا با توجه به راحتی، فناوری، طراحی و همچنین جادار بودن همیشه از رقبای خود برتر بوده است." او برای اثبات ادعای خود به فروش بیش از 10.5 میلیون (از سال 1982) از این مدل اشاره می‌کند و می گوید:" ما گام منطقی بعدی خود را در راه رسیدن به دنیای دیجیتال برمی‌داریم. آینده‌ای پایدار با انبوهی از نوآوری‌‌ها و عناصر دیجیتالی پیشرفته...." گوردون واگنر مدیر طراحی مرسدس نیز در خصوص محصول جدید خود گفته است: ما شیک ترین و منحصر به فردترین کلاس C را خلق کرده‌ایم، مدلی که از استایل "خلوص حسی" شرکت ما پیروی می کند.


C کلاس


طراحی خودرو

اما C کلاس جدید همانطور که اشاره شد، ترکیبی از S و E کلاس جدید است که در قواره‌ای کوچکتر به‌نمایش در آمده است. جلوی خودرو یادآور نسخه‌ای از CLA است و عقب آن با چراغ‌هایی در هندسه چراغ‌های S و E شما را به یاد این دو سدان بزرگتر می‌اندازد. درواقع شباهت این خودرو به مدل‌های یاد شده تا بدان حد است که تشخیص آن از این دو مدل (حداقل از فاصله دور) بسیار سخت می‌باشد.


C کلاس

 

در C کلاس جدید دیگر خبری از آرم به روی کاپوت مرسدس خبری نیست و در عوض لوگوی بزرگ مرسدس در مرکز نصب شده و شاهد دو تیپ از جلوپنجره در آن هستید که اولی جلوپنجره‌ای با خطوط عمودی و دومی جلوپنجره‌ای با ستاره‌های الماس گونه مرسدس است که در نسخه AMG نقش و نگار جلوپنجره آن را رقم می‌زنند. 


C کلاس


در طراحی مرسدس، همانی را می‌بینید که انتظار دارید و آن چیزی نیست جز دقت در جزئیات. دقتی که می‌توانید آن را در طراحی همین ستاره‌های الماس‌گونه سه‌پرکوچک و یا نام حک شده مرسدس در درون کاسه‌های چراغ جستجو کنید. ناگفته نماند که در عقب C کلاس جدید نیز برای اولین بار در تاریخ این مدل شاهد چراغ های عقب دو تکه می‌باشید.

 

C کلاس


C کلاس


اما نکته‌ای که در ابتدا هم به آن اشاره کردیم، بزرگتر شدن خودرو نسبت به نسل قبلی است. C کلاس جدید 4750 میلی‌‌متر طول، 1820 میلی‌متر عرض و 1437 میلی‌متر ارتفاع دارد که این یعنی 63.5 میلی‌متر کشیده‌تر و 10 مبلی‌متر عریض‌تر از قبل شده است. ضمن اینکه حدود 10 میلی‌متر هم کوتاه‌تر شده تا اتومبیل کشیده‌تر از قبل به نظر بیاید. در این نسل فاصلهٔ محوری 25.4 میلی‌متر بیشتر شده که افزایش حجم 2 سانتی‌متری(0.8 اینچی) در قسمت پا و 1.5 سانتی را در قسمت سر برای سرنشینان عقبی به دنبال داشته است.

 

 مقایسه ابعاد داخلی نسل فعلی با مدل جدید

مقایسه ابعاد داخلی و خارجی نسل فعلی با مدل جدید  


در داخل کابین همه کارشناسان متفق‌القول آن‌را نسخه کوچک شده‌ای از S کلاس می‌دانند. با ورود به کابین اولین چیزی که خودنمایی می‌کنید صفحه نمایشگر بزرگ 11.9 اینچی است که با کمی تمایل به سمت راننده (حدود 6 درجه) در میانه داشبورد قرار گرفته است. این داشبورد به دو بخش بالا و پایین تقسیم شده است و یک شکل بال مانند در قسمت پایین وجود دارد که بدون وقفه از لبه ها تا کنسول مرکزی جریان دارد. در C جدید همچنین یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی با وضوح‌بالا دیده می‌شود و آنگونه که انتظار می‌رود، همانند مدل‌های جدید خودرو به جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX همراه با دستیار صوتی مرسدس "Hey Mercedes"‌، سرویس موسیقی آنلاین‌، واقعیت افزوده شده برای ناوبری و صفحه نمایش رنگی بزرگ Head-Up مجهز شده و حتی یک اسکنر اثر انگشت نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا با خیال راحت وارد سیستم شوید.


C کلاس


C کلاس


C کلاس


فنی

در بخش فنی، اصلی‌ترین ویژگی به حذف موتورهای حجیم 6 و 8 سیلندر و کوچک‌سازی پیشرانه‌ها برمی‌گردد. در C جدید همه مدل‌ها با پیشرانه‌های چهار سیلندر هایبریدی به بازار عرضه می‌شوند، تنوع موتورها شامل بازار اروپا می‌شود و در آمریکا نیز تنها نسخه C300 عرضه می‌شود که به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بنام M254 مجهز است. موتور فوق با یک موتور ۴۸ ولتی الکتریکی همراه شده که برای مدت‌زمان محدودی تا ۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را به نیروی موتور بنزینی اضافه می‌کند. C300 به لطف این سیستم هایبریدی می‌تواند با پیشرانهٔ خاموش حرکت کند و در هنگام کاهش سرعت انرژی خود را بازیابی کند. پیشرانهٔ بنزینی این خودرو هم از توربوشارژر دو اسکرول جدیدی سود می‌برد که با همکاری تیم فرمول یک مرسدس-آام‌گ توسعه یافته و موجب کاهش تأخیر توربو می‌شود. برای C300 همچنین سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic قابل سفارش است که در آن امکان ارسال گشتاور بیشتر به چرخ‌های جلو فراهم شده است. 


C کلاس


پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ چه در مدل C300 و چه در مدل C300 4Matic بدون احتساب نیروی سیستم هایبریدی، ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌بتاشد و اتومبیل  ظرف ۵.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که گویا نسبت به نسل فعلی W205 (با 5.4 ثانیه شتاب) تنبل‌تر شده است. همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد پیشرانه‌های AMG اگرچه دیگر حجیم نیستند اما بازهم قویتر از نسخه‌های معمولی بوده و حال باید منتظر ماند و دید که چه عملکردی را ثبت خواهند نمود. در اروپا اما تنوع پیشرانه‌های C کلاس جدید بسیار بیشتر است، نسخهٔ پایه در اروپا C180 که صرفاً به‌صورت محرک عقب ارائه می‌شود، با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر عرضه می شود که ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. مدل بعدی، C200 با همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتریاست کا ۲۰۱ اسب بخار قدرت دارد و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است.  تمامی مدل‌های C کلاس مرسدس بنز به یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک -که ۳۰ درصد سبک‌تر از نمونهٔ مورداستفاده در نسل فعلی است- مجهز می‌باشند.

 

مشخصات پیشرانه‌های قابل عرضه


مشخصات پیشرانه‌های قابل عرضه



از آنجایی که اروپایی‌ها دیزل‌دوست هستند، علاوه بر مدل‌های بنزینی، سه مدل دیزلی مختلف به نام‌های C200d، C220d و C300d هم ارائه می‌شود که همگی به یک موتور ۲ لیتری هایبریدی مجهز هستند. این موتور در نسخهٔ C200d ۱۶۱ اسب‌بخار قدرت، در نسخهٔ C220d ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و در نسخهٔ C300d ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. جالب است که نسخه دیزلی C300d به لطف فناوری‌های روز و توسعه پیشرانه‌های دیزل از نسخه بنزینی C300 پرشتاب‌تر ظاهر شده  و ظرف ۵.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اما گذشته از مدل‌های فوق، مرسدس یک نسخهٔ پلاگین‌هایبرید را هم با نام C300e عرضه می‌کند که به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که در مجموعً ۳۰۸ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.


C کلاس


 فروش نسل جدید C کلاس در اروپا از همین امسال آغاز می‌شود اما آمریکایی‌ها برای خرید آن باید تا اوایل سال ۲۰۲۲ صبر کنند. اگر شما هم در آمریکا و یا اروپا علاقمند به خرید C کلاس جدید هستید، می‌توانید از بین چندین رنگ جدید رنگ‌Starling Blue ، Cirrus Silver و Moonlight White یکی را انتخاب کنید و این در حالی است که Graphite Grey و Selenite Grey Magno به این طیف رنگی اضافه شده‌اند.


C کلاس


منبع: سرعت پرس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: