پایگاه خبری سرعت پرس

۱۳:۳۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
در شلوغی توسکان باز هم مرسدس امتیاز گرفت

موجلو



تعیین خط مسابقه در گرندپری توسکان همان چیزی بود که انتظار می‌رفت: همیلتون، بوتاس و ورستاپن همان ترکیب قهرمانی در چند مسابقه اخیر در خط استارت ایستادند و مسابقه را شروع کردند. (موجلو) ایتالیا اما برای تماشاگرانی که امسال آن را از پشت تلویزیون دنبال می‌کنند، به دلیل بروز حوادث متعدد یکی ازهیجان‌انگیزترین مسابقات فصل شد. در موجلو –که مالکیتش در اختیار فراری است- قرمز‌ها باز هم نتوانستند هیچ کاری را از پیش ببرند و این همیلتون بود که در صف اول قهرمانان ایستاد. در این پیست بروز دو حادثه سنگین در 9 دور اول مسابقه باعث خروج 6 راننده از رقابت شد و در ادامه هم دو راننده دیگر نتوانستند مسابقه را به پایان برسانند تا موجلو در انتهای مسابقه پیستی خلوت برای قهرمانی مجدد لوییس باشد.


موجلو


استارت مسابقه در موجلو با حوادث بسیاری همراه شد. پیر‌گسلی برنده مسابقه قبل به همراه ورستاپنDNF شدند. در شلوغی ابتدای مسابقه، ساینز اسپین شد و برخوردهای زیادی بین خودروها اتفاق افتاد. پس از تصادف اول و شروع مجدد مسابقه با خروج سیفتی کار، خودرو‌های انتهایی درحین شتاب‌گیری با یکدیگر برخورد کردند که موجب خروج جووناتزی، لطیفی؛ مگنوسن و ساینزشد. در این زمان والتری بوتاس از بقیه جدا شد و توانست در خط اول مسابقه پیشتاز شود. عملکرد وی در مسابقه اما با اعتراضات دیگر رانندگان همراه شد و او را مقصر حادثه دانستند. او هم در واکنش به اعتراض رانندگان با مقصر ندانستن خود گفت: "چیزی برای غر زدن وجود ندارد!" ضمن لوئیس همیلتون نیز در واکنش به اتفاقات پیش آمده از هم تیمی‌اش دفاع کرد و گفت:

این اتفاق تقصیر والتری نیست، بلکه مسئولیت آن با تصمیم گیرندگان است......بوتاس کاری را انجام داد که اگر کس دیگری نیز جای او بود، همان کار را می کرد."

موجلو

کاری که بوتاس با بقیه کرد!


موجلو

اما در ادامه مسابقه و پس از حادثه دوم این همیلتون بود که با جای گذاشتن بوتاس پیشتازی مسابقه را در دست گرفت. در این پیست (متعلق به فراری)  فاتحه قزمزها –که به مناسبت هزارمین مسابقه فراری در فرمول یک به رنگ اولین خودروی مسابقات فراری در سال ۱۹۵۰ درآمده بودند- خوانده شده و لکلرک و فتل هم دهم شدند تا سهم آنها از امتیازات این مسابقه بسیار ناچیز و اندک باشد. 

موجلو

بدین ترتیب همیلتون اول شد، بوتاس دوم و آلبون هم رده سوم را به دست آورد تا وی نیز اولین سکوی فرمول یک خود را تجربه کند.


موجلو
منبع: سرعت پرس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها