پایگاه خبری سرعت پرس

۱۵:۴۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
عکس و نوشته امیرحسین اقتداری
همانگونه که می‌دانید واردات خودرو به کشور از سال 2018 قطع شده و آخرین مدل‌های وارداتی قابل خریداری نمونه‌های 2017 و 2018 دپو شده در گمرک بوده‌اندکه چند وقتی است تازه ترخیص شده‌اند. در این میان هم تنها یک خودرو در بین آنها با مدل 2019 ترخیص شد که آنهم هیونداهای آزرا ی متعلق به شرکت کرمان موتور بود. خودروهایی که همین الان در بازارهای جهانی دیگر خودروی روز محسوب نشده و اکثرا نسخه‌های فیس لیفت شده و یا نسل‌ جدیدشان به بازارهای بین المللی آمده است. در نتیجه اعمال چنین محدودیت‌هایی بوده که خریداران ایرانی مجبور شده‌اند یا به دنبال تامین اتومبیل موردنیازشان از خودروسازان داخلی با قیمتی 10 برابر نرخ چند ماه پیش باشند و یا با پرداخت میلیاردی به سراغ وارداتی‌هایی بروند که تا سال گذشته قیمت‌شان بسیار بسیار ارزانتر از حال‌حاضر بوده‌اند.


جک اس 7


سرعت پرس:

همانگونه که می‌دانید واردات خودرو به کشور از سال 2018 قطع شده و آخرین مدل‌های وارداتی قابل خریداری نمونه‌های 2017 و 2018 دپو شده در گمرک بوده‌اندکه چند وقتی است تازه ترخیص شده‌اند. در این میان هم تنها یک خودرو در بین آنها با مدل 2019 ترخیص شد که آنهم هیونداهای آزرا ی متعلق به شرکت کرمان موتور بود. خودروهایی که همین الان در بازارهای جهانی دیگر خودروی روز محسوب نشده و اکثرا نسخه‌های فیس لیفت شده و یا نسل‌ جدیدشان به بازارهای بین المللی آمده است. در نتیجه اعمال چنین محدودیتهایی بوده که خریداران ایرانی مجبور شده‌اند یا به دنبال تامین اتومبیل موردنیازشان از خودروسازان داخلی با قیمتی  10 برابر نرخ چند ماه پیش باشند و یا با پرداخت میلیاردی به سراغ وارداتی‌هایی بروند که تا سال گذشته قیمت‌شان بسیار بسیار ارزانتر از حال‌حاضر بوده‌اند.

 

 جک اس 7


در این اوضاع(پساتحریم) نیز تنها یک گروه از خودروها میتوانند نقش محصولات جدید را بازی کنند وآن همخودروهایی نیستند جز تولیدات چینیکه به صورت محدود و با مشکلات ارزی وارد کشور می‌شوند. خودروهایی که عموما با نام بردن از آنها، چند نکته در ذهن‌تان حک می‌شود: کپی‌کاری، امکانات زیاد نسبت به قیمت، کیفیت نسبتا پایین متریال، جذابیت بیشتر در مقابل خودروهای تولید داخل و بهای کمتر و صرفه اقتصادی بیشتر در مقابل خریداری از دیگر برندهای معتبر خارجی.   

با این وجود اما در این شرایط بسیار وخیم صنعت خودروی کشورمان که کل محصولات تولید و یا مونتاژ شده کشور به دو 3 مدل چینی و  چندین مدل پلاس داخلی خلاصه می‌شود، مونتاژ یک خودروی بسیار جذاب در سگمنت کراس‌اوورهای پرمیوم -حتی اگر چینی باشد- همه ما را به وجد می‌آورد. اگر اتفاق خاصی نیوفتد، قرار است که بزودی شاهد مونتاژ محصولی بروز از جانب کرمانموتور و شریکشان برند جیایسی(یا به زبان عام جک) باشیم که قطعا مورد استقبال خریداران قرار خواهد گرفت. ‌اتومبیلی بنام S7 PRO(نسخه فیسلیفت اس۷) که از نظر طراحی جذاب و از امکاناتی مناسب و نسبتا کامل برخوردار است.


جک اس 7


چندی پیش فرصتی برایمان فراهم شد تا یک دیدار غیر رسمی با این کراساوور داشته باشیم و اطلاعات‌مان از آنرا با شما به اشتراک بگذاریم. درست به مانند نگاه به هیوندای پلیساید در همان نگاه اول به S7 PRO، به آن خیره خواهید ماند! و این می‌تواند بدلیل چهره فوق‌العاده داینامیک و هیجانی آن باشد. استایل و سبکی از طراحی که پیش از این نیز در ژاپنی‌های و کره‌ای‌ها دنبال می‌شده است. از پررنگترین آیتم‌های این سبک از طراحی هم می‌توان به جلوپنجره بسیار بزرگ مشبک با خطوط کرومی عمودی و ترکیب آن با چراغ‌های تهاجمی خودرو  اشاره نمود. ترکیبی از دو المان ظاهری که البته با کمی بزرگ‌نمایی شاید شما را به یاد مازاراتی لوانته بیاندازد! ضمن اینکه خط منحنی نقش بسته بر روی کاپوت که مکان قرارگیری لوگو را نیز در بر می‌گیرد هم بقدر کافی نگاه‌ها را به سمت خود می‌کشاند.


جک اس 7

جک اس 7










در نمای عقب اما تحرک و پویایی به اندازه جلو احساس نمی‌شود و در آن با ظاهری سادهتر طرف هستیم. طرح 4 خروجی اگزوز در نمای عقب و همچنین فرم چراغها و پیوسته بودنشان شاید که جذاب بنظر برسد، اما همه ما می‌دانیم که این اگزوزهای 4 تایی تنها یک ادا و پُز ظاهری است! چراکه تنها یک شمایل را به نمایش می‌گذارند و خروجی واقعی موتور  1.5 لیتری اس۷پرو در زیر خودرو جایگذاری شده است.

 

جک اس 7


در فضای داخلی همچون نمای بیرون(خصوصا جلوی خودرو) طرحی مدرن دیده میشود. جلوداشبورد ساده، عریض و در عین حال بسیار جذاب طراحی شده است. مانیتور عریض آن حسابی خودنمایی می‌کند، دست دنده‌اش جذاب است و نواری که در سمت شاگرد و راست مانیتور جاخوش کرده، چشم نوازی میکند. کنسول میانی در آن اصلا شلوغ نیست و با شیبی ملایم طراحی شده، فرمان آن خوش دست بوده و صفحه کیلومتر شمارش نیز دیجیتال است. 

جک اس 7


جک اس 7


نکتهای که در این بخشتوجه شما را بهخود جلب می‌کند (در نمونه مورد بررسی)باگ نمایشگر دور موتور است به گونه‌ای که هنگام گاز درجا، مقداری دیرکرد در نشانگر دیجیتال را شاهد هستیم. مورد دیگری هم که در طراحی فرمان چندان جالب بنظر نمیآید، طرح توری مانند قسمتی از آن است که در صورت حذف می‌شد جلوهای بهتر از این قسمت را به نمایش گذاشت. اطلاعات بیشتر را می‌گذاریم برای تست این خودرو اما از حیث فضای داخلی باید بگوییم که در S7  جا به مقدار کافی وجود دارد و جالب اینکه برای ردیف دومش جای پا حتی کمی از سانتافه بیشتر احساس می‌شود.

 

جک اس 7


کیفیت ادوات، در برخی قسمتها بالا و در بخشهایی دیگر نمره ضعیف را دریافت می‌کنند. بطور واضحتر باید گفت کیفت متریال قسمتهایی که بیشتر مورد استفاده و در معرض دید هستند مناسب و مطلوب بوده اما در نقطه مقابل چند مورد وجود دارد که کم کیفیت بوده و حس خوبی را القا نخواهند کرد. از جمله این موارد هم می‌توان به شید بسیار نازک سقف که احتمال پارگی آن کم نیست و یا اینکه به کیفیت مجموعه کنترلهای روی سقف همچون کلیدهای روشن وخاموش کردن چراغهای مطالعه و ....) اشاره نمود که چنگی بهدل نمیزند. اما در نقطه مقابل شاهد سیستم صوتی اینفینیتی و یا درب عقب هستید که همچون اس یو وی‌های لوکس و مجهز، به طور اتوماتیک بالا و پایین می‌آید. درکل هم باید گفت که بوی پلاستیک نامرغوب برخی خودروهای چینیدر کابین حس نمی‌شود، کیفیت نسبت به اس۵ بهتر و دست آخر اینکه مجموع قسمتهای با کیفیت بیشتر و پررنگ‌تر از بخشهای کمکیفیتتر هستند.


جک اس 7


همانگونه که در ابتدای متن نیز اشاره شد، رانندگی با S7 PRO بصورت مستقیم از جانب نویسنده صورت نگرفت و بنابراین تجربه راندن و انتقال حس و حال آن را به آینده موکول می‌کنیم اما همین مقدار بدانید که موتورهای در نظر گرفته شده برای این خودرو دو پیشرانه توربوی 1.5 و 2 لیتری با گیربکس 6 سرعته دابل کلاچ است که احتمالا نمونه‌های در نظر گرفته شده برای بازار ایران(همانند نمونه مورد بررسی) مجهز به نسخه 1.5 لیتری خواهند بود. این موتور 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور داردکه بخوبی از عهده وظیفه خود برای جابجایی تند و سریع این چینی لوکس برمی‌آید. ناگفته نماند که هر چند تجربه 3 /4 ساله از جک S5 در بازار ایران آن را تبدیل به خودرویی قابل اعتماد برای خریداران ایرانی کرده اما در عین حال نباید از مصرف سوخت نسبتا بالای آن به سادگی  گذشت که احتمالا این موضوع در انتخاب پبشرانه از بین موتورهای 2 یا 1.5 لیتری توسط کرمان موتور حائز اهمیت خواهد بود

منتظر تست و گزارش این خودرو در آینده‌ای نزدیک باشید.

منبع: سرعت پرس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها