پایگاه خبری سرعت پرس

۱۵:۴۷ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹


  • خودرو به صورت نیمه کامل روشن می‌شود اما با رها کردن سوییچ مجددا خاموش می‌شود. بعضی اوقات نیز خودرو روشن شده اما بد کار کرده(موتور می‌لرزد) و توانش برای  راه افتادن کم است. در چنین حالتی کوئل خراب، نیم سوز و با بر اثر گرما و سرما ترک خورده و از کار می‌افتد. البته خرابی وایرها هم می‌تواند موجب برق دزدی و بد کار کردن شود. 
  • روشن نشدن خودرو در هنگام استارت گرم یعنی 20تا 30 دقیقه بعد از خاموش شدن موتور به دو علت است یا سنسور دور موتور که معمولا در اثر گرمای زیاد کیفیت خود را از دست می‌دهد، ایراد دارد و یا براده های نوک آن باید  تمیز گردد. خراب شدن این سنسور می‌تواند موجب خاموش شدن موتور پس ااز رها کردن گاز نیز بشود. 
  • بد روشن شدن خودرو در آب و هوای سرد نی‌تواند به علت خراب شدن سنسور دمای آب باشد.
  • خودرو در هنگام روشن شدن دچار خام سوزی می‌شود و خروجی آلاینده‌‌های آن بیشتر از حد نرمال است. در این حالت باید به سراغ  سنسور اکسیژن رفت.
  • کولر ماشین‌تان گاز دارد، کمپرسور آن استارت می‌زند اما باد آن گرم است. در چنین حالتی سوپاپ‌های داخل کمپرسور از کار افتاده و فشار لازم را ایجاد نمی‌کند. برای پرهیز از چنین حالتی باید دقت کرد در هنگامی که اتومبیل در سرعت و دور بالا در حرکت می‌باشد به یکباره کولر را روشن نکنید. از آنجایی‌که دور موتور با دور کمپرسور همخوانی ندارد لذا به کمپرسور لطمه وارد می‌شود. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: