پایگاه خبری سرعت پرس

۲۰:۳۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
نوشته امير حسين اقتدارى
كوچك سازى موتور گريبان CLS را هم گرفت!


مرسدس بنز چین در پی اقدامی دست به تولید نسخه اى از  سی‌ال‌اس با پیشرانه کم حجم ۱.۵ لیتری و تکنولوژی "میلد هایبرید” زده است كه براى جابجايى اين جثه بزرگ  ١٨١ اسب بخار نيرو دارد. خبری که اين روزها پس از انتشار خبر توليد آ ام گِ سی۶۳ چهار سیلندر حسابى تکان دهنده بوده است. اما موتور در نظر گرفته شده دقيقا همان پيشرانه اى است که در سی کلاس نیز استفاده شده است. همانطور که اشاره شد سى ال اس فوق با تکنولوژی میلد هایبرید قادر بر تولید ۱۸۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور میباشد و به كمك اين خروجى میتواند در ۸.۷ ثانیه به صد کیلومتر در ساعت برساند كه این حدود ۰.۵ ثانیه کند‌تر از شيرنشان هاى ۲۰۰٨ موجود در کشور است. 



پسوند در‌نظر گرفته شده برای این مدل  ۲۶۰ می‌باشد و قیمت دلاری آن در همان بازار چین عددی معادل ۸۱٫۳۳۱ دلار است که تعيين چنين رقمى باز هم جای تعجب دارد چراکه در آمريكا با صرف هزینه‌ای حدودا ۱۰ هزار دلار كمتر مى توان نسخه پایه سی‌ال‌اس ۴۵۰ را خريدارى كرد. اما دلیل اصلى تولید این آلمانى با پیشرانه ۱.۵ لیتری، اخذ عوارضی از خريدار در چین است که باعث میشود خودرو‌های با موتور حجیم‌تر بسیار گرانتر باشند.  همان الگو و رويه اى كه كم و بيش در ايران هم دنبال مى شود.




جایز است اين را نيز اضافه کنیم كه با وجود آنکه شتاب این نسخه سی‌ال‌اس، چشم گير نیست اما باید به اين موضوع توجه داشت كه ما با خودروى سنگين وزن و با ابعادى بزرگ روبرو هستيم كه يك موتور كوچك ١.٥ ليترى بر روى آن نصب شده است. 

 دست آخر هم میتوان گفت که بزرگترین هدف تولیدکننده از ترکیب اين موتور و اتاق بزرگ فروش بیشتر در بازارى است كه خواهان نمايش يك زندگى لوكس هستند. هدفى با كسب سود بيشتر كه در صورت تحقق، هزينه اش از دست رفتن  ابهت چندین و چند ساله سی‌ال‌اس خواهد بود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها