پایگاه خبری سرعت پرس

۱۲:۵۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
نسخه‌های اسپرت CT4 V و CT5 V:
در این فرصت کوتاه از تمام محصولات این برند آمریکایی در طی دو دهه اخیر می‌گذریم و به سراغ ‌دو سدان جدیدی می‌رویم که این کمپانی برای سال 2021 درنظر گرفته است:‌ CT4-V و CT5-V دو خودرویی که این روزها در سایت‌ها سر و صدای زیادی بپا کرده‌اند.



کادیلاک هنوز هم برای ما ایرانی‌ها سمبلی از خودروهای لوکس است. شنیدن نام آن نیز یک سدان فول‌سایز لوکس با صندلی‌های مبلی، تجهیزات و امکانات بالا و چهره‌ای با وقار از دهه 70 را به یاد ‌ما می‌آورد که پدران‌مان با آن خاطرات زیادی داشته‌اند. ‌کادیلاک‌های خوشگل و زیبایی که باوجود همه جذابیات‌هایشان حالا قدیمی شده و امروزه نمونه‌های سالم آن را تنها در پارکینگ کلکسیونرها و آمریکایی‌بازهای قدیمی می‌توان یافت. در طی این 40 سال اما کادیلاک آنقدر محصول به بازار معرفی کرده است که ما بسیاری از آنها را تنها از روی عکس‌هایشان می‌شناسیم! برندی از جنرال‌موتورز که حالا دیگر نه فقط سدان‌های فول‌سایز لوکس بلکه بسته به نیاز بازار در سگمنت‌های مختلف نیز محصولات متفاوت را ارائه می‌کند. تولید بر مبنای فلسفه طراحی اختصاصی کادیلاک در طی دو دهه اخیر به نام (علم و هنر)‌ "Art and Science" که طیف وسیعی از سدان‌های نسبتا جمع و جور اسپرت گرفته تا سدان‌های لوکس و اس‌یو‌وی‌های فول سایزی چون SRX و اسکلید را شامل می‌شود. در این فرصت کوتاه از تمام محصولات این برند آمریکایی در طی دو دهه اخیر می‌گذریم و به سراغ ‌دو سدان جدیدی می‌رویم که این کمپانی برای سال 2021 درنظر گرفته است:‌ CT4-V و CT5-V دو خودرویی که این روزها در سایت‌ها سر و صدای زیادی بپا کرده‌اند.



ابتدا به سراغ CT4-V می‌رویم که جایگزین مدل ATS شده‌ و نزدیک‌ترین رقبایش ب‌ام‌و سری ۳، مرسدس بنز کلاس C و آئودی A4 می‌باشند. کادیلاک با عرضه این نسخه که قویتر و اسپرتتر از ATS شده، تلاش نموده تا از رقبای سرسخت خود چیزی کم نیاورد. مهندسان کادیلاک در میشیگان برای دست‌یابی به این هدف از یک پیشرانه‌ی V6 توربوشارژردار در این مدل استفاده کرده‌اندکه با۳۲۰ اسب‌بخار قدرت و گشتاور فوق‌العاده ۵۰۰ نیوتن‌متری عرصه رقابت با آلمانی‌ها را به درون پیست کشانده است. هرچند CT4-V در مقایسه قدرت کمتری از‌ ATS-V ۴۶۴ اسب‌بخاری دارد اما خود کادیلاک مدعی است که تمرکز اصلی آنها در CT4 بویژه در نسخه اسپرت V بیشتر به روی هندلینک و چابکی این خودرو در سر پیچ‌ها بوده است.




چهره اتومبیل نیز همانند اکثر بنز و ب‌ام‌و‌های امروزی شبیه به مدل بزرگترش یعنی CT5 است. نکته جالب ولی در مورد نزدیکی طراحی بدنه این آمریکایی به طرح‌های مواج و هیجانی شرقی‌ها به گونه‌ای است  که نشان از تغییر رویکرد یانکی‌ها در این دو دهه اخیر داشته است. با این توصیف بدنه آن کشیدکی مدل‌های قدیمی را ندارد و اتومبیل سدان اسپرتی به نظر می‌رسد که با ورود با داخل کابین امضای کادیلاک را در آن می‌بینید. اصلی‌ترین ویژگی ظاهری در جلوی هر دو مدل چراغ‌های آشنای LED روشنایی در روز کادیلاک و جلوپنجره مشبکی می‌باشد که به آرم کادیلاک مزین شده است. در CT4 V قدرت از طریق یک جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی خودکار به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند و هرچند که برخی از سایت‌ها نوشنه‌اند که در آن دیگر خبری از گیربکس دستی نیست اما برخی دیگر از جمله C.NET و کاراسکوبز نوشته‌اند که نسخه جعبه دنده دستی 6 سرعته نیز برای آن قابل ارائه است! تقسیم وزن در‌ آن نیز به‌صورت ۵۰/۵۰ است و در مدل دیفرانسیل عقب برای چسبندگی بهتر خودرو به سطح جاده از سیستم Magnetic Ride Control 4.0 به‌همراه دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی استفاده شده است. در مدل چهارچرخ محرک نیز کمک‌فنرهای از نوع فعال MVS ساخت ZF هستند. کادیلاک برای مهار کردن این سدان‌ اسپرت به ترمزهای برمبو با دیسک‌های ۱۲.۶ اینچی تکیه کرده است. در نسخه‌ CT4-V همچنین بسته به نیاز و نوع مسیر می‌توان با استفاده از حالت‌های مختلف، رانندگی موردنظر را انتخاب نمود و یا با استفاده از‌ موود V-Mode امکان شخصی‌سازی تک‌تک تنظیمات را داشت.




از نظر ظاهری همانطور که قبل‌تر هم اشاره شد، طراحی آن بسیار به‌مدل بزرگ‌تر CT5 شباهت دارد. در خصوص امکانات  متاسفانه هنوز اطلاعاتی منتشر نشده اما آنچه مشخص است نظر به سیاست‌های کادیلاک این اتومبیل نیز دارای تجهیزات زیادی در درون کابین خواهد بود. گفته می‌شود نسخه‌های V از CT4 و CT5  از کروز‌کنترل هوشمند جدید کادیلاک به نام سوپر‌کروز بهره می‌برند.

کادیلاک CT5-V به‌جای پیشرانه‌ی V8 قدیمی 640 اسب بخاری استفاده شده در CTS-V از یک پیشرانه‌ی V6 تویین توربو با حجم ۳ لیتر بهره می‌برد که با ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت و 540 نیوتن‌متر گشتاور به مراتب ضعیف‌تر از نسخه قدیمی‌تر بوده اما به نظر می‌رسد که همچون CT4-V بیشتر تمرکز کمپانی به روی تولید یک سدان توانمند، چالاک و لوکس بوده است. CT5-V نیز برای انتقال نیرو به یک جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی خودکار متکی است و همچون برادر کوچکترش آنرا نیز می‌توان در دو نسخه‌ی دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل خریداری کرد. بدیهی است که تمام سیستم‌ها و سامانه‌های بکار رفته در CT4 V همانند سیستم Magnetic Ride Control 4.0 و سیستم کنترل کشش پیشرفته در این خودرو نیز بکار گرفته شده باشد با این تفاوت که ابعاد و اندازه‌های آن بزرگتر از CT4 می‌باشد و از امکانات بیشتری هم برخوردار باشد.


از عملکرد این خودروها و ارقام ثبت شده هنوز اطلاعاتی در دست نیست. کادیلاک پیش از این گفته بود که زمان عرضه این مدل‌ها در 3 ماه چهارم 2020 خواهد بود اما حالا با وجود  COVID-19 باید منتظر ماند و دید فروش در نیمه سال 2021 چگونه خواهد بود؟!


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
تازه ترین ها