پایگاه خبری سرعت پرس

۱۲:۴۱ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
نگاهى كوتاه به MANSORY CABRERA/ نوشته امير حسين اقتدارى





خيلى از شما نسخه SVJ آونتادور را مى شناسيد، مدلى با توان خروجی ۷۵۹ اسب‌بخار و ۷۲۰ نیوتن‌متر گشتاور که صفر تا صد را در ۲.۸ثانیه می‌پیماید و حدود ۹۰۰ دستگاه از آن ساخته شده است. 
حالا و در چند روز اخیر نيز شاهد انتشار خبری مبنی بر ارائه مدل تغییر يافته و كاستومايز شده این ایتالیایی توسط منصوری هستیم كه فقط ٣ دستگاه از آن عرضه شده است. نياز به يادآورى نيست كه لامبورگينى و انواع مدلهاى مختلف آن يكى از سوپراسپرت هاى مورد علاقه منصورى است و همين موضوع  دليل شده تا وى این بار به سراغ آونتادور SVJ رفته و تیون نمونه اى از اين مدل را با نام منصوری کبررا در دست بگيرد. 



پيشرانه كبررا، یک نمونه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری است که توانایی تولید ۷۹۹اسب‌بخار قدرت و ۷۷۹.۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. شتاب صفر تا صد آن در۲.۶ ثانیه میسر شده و حداکثر سرعتى برابر با ۳۵۵ کیلو‌متر بر ساعت دارد که حدود  ۵کیلومتر از svj بیشتر شده است. متاسفانه اطلاعاتی در مورد گیربکس جفت شده با این پیشرانه تنفس طبیعی نیافتيم که این موضوع مى تواند نشان از اعمال نشدن تغییر بر روی این قسمت بوده باشد. با اين حال بدنيست بدانيد که گیربکس مورد استفاده در svj یک نمونه ۷سرعته تک کلاچه می‌باشد. منصوری کبررا به لطف حجم زیاد فیبر کربن استفاده شده درجای‌جای آن، ۵۰ کیلوگرم نسبت به svj سبک‌تر است و جالب این كه اين کاهش وزن علی‌رغم افزایش ۴سانتی‌متری عرض این گاو سرکش  می‌باشد.  
 
اما از دیگر تغییرات اعمال شده در این لامبورگینی می‌توان به بهبودآیرودینامیک در بدنه اشاره کرد كه به لطف كيت اختصاصى منصورى پديدآمده است.
با نیم‌نگاهی ساده به ظاهر كبررا، تغییر طراحی در چراغ‌ها، سپر، کاپوت وگلگیرها  را شاهديد. 


چراغ‌های LED جدید، بر خلاف آوانتادور که بسیار خشن و با زوایا تند شکل یافته، باز طراحی و جای خود را با شکلی بسیارساده‌تر و غیر تهاجمی عوض کرده است که شايد به مذاق برخى خوش نيايد! اما از نظر نگارنده با وجود از دست رفتن آن چهره خشمگین و آماده به جنگ آوانتادور- بدلیل این تغییر- شاهد خودرویی به مراتب خاص‌تر شده ايم که برای یک محصول با تولید محدود سه دستگاه ضرورى و به نوعى زیبا و جالب به نظرمی‌رسد. سپر و کاپوت نیز در این  تیون بدون تغییر نيستند: برای مثال دیگر خبری از دو دریچه هوای بر‌آمده بر روی سپر نيست و ايندو در درون این بخش کار شده‌اند تا چهره‌ای تمیزتر‌ و البته شکیل‌تر را رقم بزنند. دی‌لایت‌ها نيز در سپر‌ کار شده و خطوط نقش بسته روی کاپوت با جسارت و اغراق بیشترى طراحی شده‌ و در ادامه دریچه‌‌های هوا روی سپر تشکیل یک مثلث را داده‌اند. از خودنمایی لوگو جدید منصوری نیز نباید در افزایش جذابیت کبررا گذشت.

 دربخش جانبی از موارد تغییر یافته می‌توان به خطوط نقش بسته بر روی در‌ها و البته رینگ‌هاى جذاب اشاره نمود که در جلو ۲۰ و در عقب ۲۱ اینچیمی‌باشند.‌ هنگام نگاه به دو تصویر سه رخ جلو و عقب منتشر شده توسط منصوری متوجه تفاوت طرح رینگ‌ها در این دو عکس‌ شدیم که به احتمال زیاد خبر از قابل سفارش بودن دو نوع رینگ برای خودرویی با تولید سه عدد رامی‌دهد که از قرار معلوم یکی از آنان با منصوری Star Trooper Pickup edition(بر پایه مرسدس بنز G۶۳amg) تقریبا یکی بوده و دیگری نیز همان رینگ‌ cv.7 air معروف با کمی تفاوت در تریم هستند. 


در نمای عقب نیز ازاولین مواردی که توجه را به خود جلب می‌کند دیفیوزر جدید و البته افزایش تعداد اگزوز‌ها از تعداد دو به چهار و طرح جديد آنان است. لازم به ذکر است که تغییرات انجام گرفته در نمای پشتی کبررا بر خلاف جلو باعث تهاجمی‌تر به نظر آمدن این قسمت شده است.



Mastereditor 

در داخل کابین اما همچون نمای خارجی شاهد فضایی بى همتا هستیم. ترکیب دو رنگ سبز و مشکی در بخش‌های متعدد، چشم نوازی و حجم قابل توجه جیر هم جلب توجه می‌کند؛ اما در کل شاهد همان کابین هیجان انگیز و هواپیما مانند آوانتادور هستیم. جدا از موارد ياد شده، از دیگر نکات جالب و سبز رنگ در کابین می‌توان به دستگیره در‌های تسمه‌ای، نواری با طرح پیکان(فلش) ‌مانند بر سقف، صندلی‌های جذاب و نواری باریک بر روی در اشاره کرد.


و در آخر
بايد بگوییم که این محصول به مناسبت ۳۰امین سالگرد تاسیس منصوری به تولید رسیده و از قيمت آن چيزى به بيرون درز نكرده است  اما با توجه به قيمت ٥١٠ هزار دلارىSVJ و كارهاى خاص و توليد محدود منصورى به نظر مى رسد اين ٣ دستگاه قيمتى ميليونى داشته باشند‏. كبررا نام يك جزيره اسپانيايى در درياى مديترانه است. 


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها