پایگاه خبری سرعت پرس

۱۵:۲۷ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
نوشته امیر حسین اقتداری


هر زمانی که یک موتور‌سنگین را از نزدیک مشاهده می‌کنم و یا اینکه عکس‌هایش را در سایت‌های مختلف می‌بینم، اولین سوالی که به ذهنم خطور می‌کند، چگونگی کنترل و نگهداری این موتور سنگین به گونه‌ای است که زمین نخورد! درواقع برای من نگارنده -که در سواری گرفتن از موتورسیکلت بسیار آماتور هستم- همیشه این سوال برایم مطرح بوده که چگونه می‌توان با یک موتور 380 کیلویی(با تجهیزات و باک پر) در ترافیک ایستاد و آن را با نوک انگشتان پا –بدون آنکه به بغل بخوابد- نگاه داشت؟ موقعیتی که با موتورسیکلت هوندا گلدوینک قطعا بریتان بارها تکرار خواهد شد.



گلدوینگ را باید معیار سگمنت خود در دسته تورینگ‌ها دانست، یک موتورسیکلت سنگین وزن پر از تجهیز و امکان که از سال 1974 تاکنون تولید شده و موتورسواران علاقمندان به این رده از موتورها به آن لقب سلطان جاده‌ها را داده‌اند. سلطانی که از آن سال تاکنون 6 نسل را پشت سر گذاشته و حالا در سال 2020 با نسخه‌ای به‌روز شده از آن روبرو هستیم تا یک سفر رویایی و راحت را برای راکب خود تضمین کند.





گلدوینگ GL1800 بدون شک یکی‌از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌های هوندا برای حرکت در مسیرهای طولانی است. یک پیشرانه قابل اعتماد 6 سیلندر به حجم 1.8 لیتر آن را به جلو می‌برد و برخلاف نسل قبلی وزنش حدود 5.8 کیلوگرم کاهش یافته است. این درحالیست که از حیث عملکرد دچار تغییر چندانی نشده اما هوندا برایش ویژگی‌های جالبی را در نظر گرفته است. سیستم تعلیق در جلو و عقب آن به روز شده است تا با افزایش پایداری، گذشته از راکب موتور، فردی هم که ترک آن می‌نشیند، احساس راحتی داشته باشد.  


Okay



هوندا همچنین تعدادی از به روزرسانی‌های نرم افزاری را در مورد ناوبری Gold Wing Gold قرار داده و با افزودن شارژرهای USB و برخی تجهیزات جانبی دیگر در همه مدل‌ها‌، سازگاری فناوری هوشمند را در آن تقویت کرده است. علاوه بر این گلدوینگ جدید به جهت بهبود ارگونومیک مجهز به یک استوریج مرکزی شده و رنگ خاصش نیز مشکی مات است که در بعضی سطوح اضافی با رنگ قرمز کنتراست جذابی را در بدنه این موتور رقم زده است.

مشخصات گلدوینگ 2020 به قرار زیر است:

پیشرانه

6 سیلندر SOHC مایع خنک

حجم

1800 سی‌سی

قدرت:

97.9 اسب بخار

انتقال قدرت

6 سرعته دوکلاچه

انتقال قدرت

چرخ عقب

ضریب کمپرس

10.5 به 1

تعلیق جلو/عقب

جناغی دوبل/چنداتصاله

ترمز جلو/عقب

دوال هیدرولیک با دیسک 330/تک هیدرولیک با دیسک 315 میلی‌متری

تایر جلو//عقب

130/70-18 // 200/55-16

چراغ جلو/عقب

ال ای دی

فاصله دوچرخ از هم

1695 میلی‌متر

فاصله از زمین

130 میلی‌متر

ارتفاع زین

744 میلی‌متر

وزن خشک

365 کیلوگرم

حفظ ثبات

ترکشن کنترل

قیمت پایه

25000 دلار

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: