پایگاه خبری سرعت پرس

۰۸:۳۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
وقتی که یک ویروس شیوع پیدا می‌کند:
در این گزارش لیست خودروهایی آورده شده‌ که قرار است حداقل در بازار آمریکا از صحنه خارج شوند. خودروهایی که اگرچه مرگ آنها اعلام شده اما فروش‌شان در سال جدیدهمچنان ادامه دارد.



1-      فیات 500

این خودروی نوستالژیک ایتالیایی هنگامی که وارد بازار آمریکا شد، قرار بود راه نجاتی برای خودروسازی آمریکایی کرایسلر باشد که تا آن زمان به غیر از کرایسلر اپسیلون، خودرو کوچک تاثیرگذاری نساخته بود. با این حال ولی این خودرو نتوانست انتظارات را برآورده کند چراکه گویا رونق اقتصادی در دوران ترامپ باعث شده تا آمریکایی‌ها از خرید سوپرمینی‌هایی همچون فیات 500 فاصله بگیرند! موضوعی که موجب کنار گذاشتن فیات 500 از بازار آمریکای شمالی در سال آینده خواهد شد. جالب اینکه فیات500 برای فروش در آمریکا یک سایت اختصاصی به‌همین نام دارد.

 


2-       جگوار XJ

 این خودرو آخرین بار در 2011 بازطراحی شد و سال‌ها پس‌از تولیدش در بازار دوام آورد. حالا اما سدان‌های بزرگ محبوبیت خود را در میان خریداران لوکس از دست می‌دهند و این شاید به این دلیل باشد که نسل جدید خریداران این روزها اس‌یووی‌های لوکسی همچون اسکلید، بنتایگا و یا مرسدس GLS را به سواری ترجیح می‌دهند. این بدان معناست که روزهای XJ نیز به پایان رسیده است.



3-      بیوک کاسکادا

 این خودرو که دارای سقف کانوتیبل است، مانند دو خودروی قبلی فرصت چندانی نداشت و خیلی زود محبوبیت خود را از دست داد و این می‌تواند به این دلیل باشد که آمریکایی‌ها کوپه کانورتیبل‌های معروف اروپایی را به یک محصول جنرال موتورز ترجیح می‌دهند. نکته‌ای که سبب شده تا این کمپانی خبر از قطع تولید این محصول برای سال 2020 دهد.



4-      لینکلن MKC

لینکلن به عنوان رده لوکس فورد، جای خود را به مدل‌های خاطره انگیز‌تری مثل اویاتور و کورسیر می‌دهد. اویاتور را به تازگی معرفی کرده‌ایم و کورسیر نیز نام نوعی اس‌یووی است که قرار است جایگزین MKC شود. لینکلن البته برای مالکان آن، خودرویی قابل اعتماد و دوست‌داشتنی است اما با این حال گویا فروش نسبتاً محدود این خودرو موجب کنار گذاشتنش شده است.



5-      شورلت ایمپالا

ایمپالا، یاد و خاطره همه آمریکایی‌ها و آمریکایی بازهاست. یک سدان بزرگ که اگرچه زمانی از اهمیت بالایی در صنعت خودروی آمریکا برخوردار بود ولی عل‌یرغم طراحی دوباره‌اش در همین دهه، نتوانست با افول تولید سدان‌های بزرگ مقابله کند. ناگفته نماند که تولید یکی از رقبای اصلی آن یعنی فورد تالوس هم اخیراً متوقف شده است.

 


6-      کادیلاک CT6

این خودرو هم در همان سایت ایمپالا ساخته شد و نتوانست نظر خریداران زیادی را به خود جلب کند. گویا خریداران این لوکس جنرال‌موتورز نیز به اس‌یووی‌ها روی آورده‌اند. قرار بود تولید این دو خودرو در ماه ژوئن متوقف شود ولی جنرال‌موتورز تولید آنها را برای متعادل کردن زمان‌بندی‌ها تا ژانویه 2020 ادامه داد.

 

 

 

7-       تویوتا پریوس C

وقتی تویوتا مدل پریوس C را در نمایشگاه خودروی دیترویت در 2012 معرفی کرد، دورنمای خودروهای هیبریدی کم‌مصرف روشن‌تر بود. قیمت بنزین در آن زمان 3.60 دلار در هر گالن بود. با کاهش قیمت به‌زیر 3 دلار در طی تنها چند سال و عدم علاقه به خودروهای هیبریدی آنهم با ظاهری عجیب و غریب، شاید دلیلی برای کنار گذاشتن این خودرو باشد.



8-      ایننفینیتی QX30

این خودروی کوچک که در 2017 از آن رونمایی شد، هیچ‌گاه نتوانست با خریداران آمریکایی ارتباط محکمی برقرار کند. نمونه‌ای از اینفینیتی که کلاً دچار چالش بود و خیلی از آن استقبال نشد. ‌بد نیست بدانید که فروش مدل‌های لوکس نیسان در آمریکا در 10 ماه اول 2019 نسبت به سال گذشته 17 درصد کاهش داشت.



9-      فورد فلکس

این خودرو یک درس برای صنعت خودروسازی بود: همیشه همه اس‌یووی‌ها برنده نیستند. هرچه فورد اج در فروش موفق بود فلکس نتوانست انتظارات را برآورده کند. در ابتدا تصور می‌شد که شاید طرح مکعبی و نچسبی که پیتر هاربری(طراح این خودرو) از این خودرو ارائه داده بود، دلیلی برای کنار گذاشتنش بوده باشد اما فورد رسماً اعلام کرد که دلیل اصلی توقف تولید آن تنها تمرکز این شرکت بر روی تولید سگمنت‌هایی بوده است که رشد سریعی داشته‌اند. با تعطیل شده خط تولید فلکس در کانادا (محل مونتاژ خودرو)  450 کارگر از کار بیکار شده‌اند.




ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: