پایگاه خبری سرعت پرس

۱۲:۵۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
نسل جدید سئات لئون، احساس خوبِ خوب بودن:
سئات لئون برای ما خیلی غریبه نیست، هرچند‌که این خودرو هیچ‌گاه نتوانست بدلایل مختلفی از جمله ضعف واردکننده و بدشانسی از جاری شدن تحریم‌ها موفقیتی در ورود به بازار ایران داشته باشد اما حقیقتا آن‌را باید یکی از بهترین‌ هاچ‌بک‌های اروپایی زیر گروه فولکس‌واگن بدانیم که توانسته است در بازارهای محلی اروپا بسیار موفق ظاهر شود. موفقیتی که عرضه نسل چهارم این خودرو(MK4) با ظاهری جدید را به بازار پررقیب کامپکت‌های اروپایی بدنبال داشته تا سهم خود از این بازار را همچنان حفظ نماید.



سئات لئون برای ما خیلی غریبه نیست، هرچند‌که این خودرو هیچ‌گاه نتوانست بدلایل مختلفی از جمله ضعف واردکننده و بدشانسی از جاری شدن تحریم‌ها موفقیتی در ورود به بازار ایران داشته باشد اما حقیقتا آن‌را باید یکی از بهترین‌ هاچ‌بک‌های اروپایی زیر گروه فولکس‌واگن بدانیم که توانسته است در بازارهای محلی اروپا بسیار موفق ظاهر شود. موفقیتی که عرضه نسل چهارم این خودرو(MK4) با ظاهری جدید را به بازار پررقیب کامپکت‌های اروپایی بدنبال داشته تا سهم خود از این بازار را همچنان حفظ نماید. بد نیست بدانید که همین تعداد محدود از نسل سوم هم که وارد کشور شده‌اند، در بازار امروز چندان خودروهای ارزانی به حساب نمی‌آیند. به‌طور مثال اگر بخواهید یک نمونه صفر کیلومتر آن را خریداری کنید، باید چیزی در حدود 800 میلیون را کنار بگذارید که این مبلغ در مقابل برادر آلمانی‌اش (گلف GTI) تنها حدود 100 میلیون تومان کمتر است.

 


 لئون MK4 – که کدگذاری اتاق آن همانند فولکس گلف می‌باشد- از حیث ظاهری بسیار شبیه به نسل سوم MK3 پیش از خود است و اتومبیل در دو تیپ پنج در، 3 در و استیشن‌واگن ساخته می‌شود. سئات جدید با وجود شباهت به نسل قبلی اما تحت تاثیر کانسپت فورمنتور از خطوطی نرم‌تر بهره برده و آئرودینامیک‌تر از قبل شده است. یکی‌از جزئیات تاثیر‌گذار در زیبایی
آن نیز- که اتفاقا در نسل قبلی هم دیده می‌شود- طراحی چراغ‌های ال‌ای‌دی در جلو و عقب است که برخلاف دو نسل قبلتر از خود (نسل دوم) آن را تبدیل به یکی‌از جذاب‌ترین‌های این رده کرده است. سئات در یک شعار تبلیغی در خصوص توصیف چراغ‌های لئون گفته است: وقتی می‌توانید بدرخشید، ‌چرا پنهان می‌شوید؟ دقت داشته باشید که گرافیک چراغ‌ها، خطوط مواج روی بدنه، رینگ‌های زیبا و ترکیبی همگون از ورودی‌های‌ هوا، جلوپنجره و مه‌شکن‌ها ‌ظاهر آن‌را به‌طرز قابل‌توجهی جذاب‌تر از قبل کرده است.



 زیبایی‌های ظاهری به‌درون خودرو هم سرایت کرده است. نورپردازی LED داخل کابین، پوشش آلکانترا و داشبورد تخت –که مورد علاقه طراحان آلمانی فولکس واگن است- ترکیبی زیبا و دلباز را از درون خودرو رقم زده است. شارژ بی‌سیم تلفن همراه و نمایشگر 10.25 اینچی جلوی راننده به علاوه نمایشگر 10 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی منطبق با اپل کارپلی و اندروید اتو و فرمان اسپرت از دیگر تجهیزات قابل رویت درون کابین است ضمن اینکه خودرو مطابق انتظار مجهز به انواع سامانه‌های کمک راننده می‌باشد.



ابعاد کابین در نمونه 5 در کمی تغییر یافته است. طول، عرض و ارتفاع نسل جدید لئون با 4.3، 1.8 و 1.4 متر ابعاد، حدود 86 میلی‌متر بلندتر، 16 میلی‌متر باریک‌تر شده و 3 میلی‌متر کوتاه‌تر از مدل قبلی شده و این در حالیست که فاصله میان محورها ‌حدود 50 میلی‌متر افزایش یافته  تا با 2.68 متر فضای جادارتری از آن را شاهد باشیم. در مدل استیشن (ST) نیز نسل جدید نسبت به قبل 93 میلی‌متر بلندتر شده و بقیه مختصات به همان اندازه هاچ‌بک تغییر یافته است. دقت داشته باشید که فضای بار برابر با نسل قبل (380لیتر) بوده اما در نسخه استیشن‌واگن با 617 لیتر حجم حدود 30 لیتری بزرگتر شده است.



چه موتورهایی روش نصب شده است؟

کوچک‌ترین پیشرانه مورد استفاده در سئات لئون، یک موتور یک لیتری 3 سیلندر TSI است که 108 اسب‌بخار قدرت دارد. موتور بعدی یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری با نیروی 148 اسب‌بخار و پیشرانه قوی‌تر یک نسخه 2 لیتری TSI به قدرت 187 اسب‌بخار است که با یک جعبه‌دنده دوکلاچه اتوماتیک سینک شده‌اند. در نسل جدید اما یک مدل پلاگین‌هایبرید نیز معرفی شده است که به پیشرانه 1.4 لیتریTSI، موتور برقی، مجموعه باترهایی 13 کیلووات ساعتی لیتیوم-یون و جعبه‌دنده شش سرعته DSG مجهز شده است. حداکثر قدرت این مدل 204 اسب‌بخار و شعاع حرکتی‌اش در حالت تمام برقی 60 کیلومتر است.

از آنجایی‌که استفاده از موتورهای دیزل در اروپا رو به‌پایان است لذا تنها یک موتور دیزل 2 لیتری با قدرت 150 اسب‌بخار قابل عرضه خواهد بود.

 

 


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: