پایگاه خبری سرعت پرس

۱۱:۴۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۸
تازه‌های 2020
وقتی شاسی بلند‌ها، سواری‌ها را کنار می‌زنند


به گزارش سرعت پرس به نقل از خبرگزاری تسنیم، یاهو فاینانس خبر از یک بیماری مسری در صنعت خودروی آمریکا داده که بزودی موجب مرگ مدل‌های مختلفی از خودروها می‌شود!

 

بیماری که یک دهه است شروع شده و آنهم طراحی انواع خودروهای شاسی‌بلند و اس‌یووی‌ها بگونه‌ای است که با رونق یافتن بازار آنها، تولید خودروهای سواری کوچک و بزرگ به پایان خود نزدیک می‌شوند. خودروهای افسانه‌ای مانند شورلت ولت، فورد فوکس و یا حتی فیات 500 که تولید مجدد آن به عنوان یک هاچ‌بک ارزان در اروپا نظر بسیاری را به خود جلب کرده بود. با این توصیف باید شاهد مرگ تعدادی از خودروها در 2020 بازار آمریکا باشیم که قطع تولید آنها در آمریکا می‌تواند پیش درآمدی برای مرگشان در دیگر بازارها هم باشد. همه مدل‌های تولید انبوهی که پلاک آنها دهه‌ها عمر دارد از شورلت ایمپالا گرفته تا مدل‌های جدیدتر فیات 500 که به گورستان خودروها می‌روند.

 در اینجا لیست مدل‌هایی را می‌آوریم که در 2020 در بازار آمریکا از صحنه خارج خواهند شد. (این لیست شامل خودروهایی است که مرگ آنها اعلام شده ولی فروششان در سال جدید ادامه دارد و یا مدل‌هایی که ثبت سفارششان نهایتاً تا 2021 هم ادامه خواهند داشت):

 

 

 

1-      فیات 500

این خودروی نوستالژیک ایتالیایی هنگامی که وارد بازار آمریکا شد، قرار بود راه نجاتی برای خودروسازی آمریکایی کرایسلر باشد که به غیر از کرایسلر اپسیلون، خودرو کوچک تاثیرگذاری نساخته بود. با این حال ولی این خودرو نتوانست انتظارات را برآورده کند چراکه گویا رونق اقتصادی در دوران ترامپ باعث شده تا آمریکایی‌ها از خرید سوپرمینی‌هایی همچون فیات 500 فاصله بگیرند. نکته‌ای که موجب کنار گذاشتن فیات 500 از بازار آمریکای شمالی در سال آینده خواهد شد.

 

 

 

2-       جگوار XJ

 این خودرو آخرین بار در 2011 طراحی دوباره شد و سال‌ها پس از تولیدش در بازار دوام آورد. حالا سدان‌های بزرگ محبوبیت خود را در میان خریداران لوکس از دست می‌دهند و این شاید به این دلیل باشد که نسل جدید خریداران این روزها اس‌یووی‌های لوکس همچون اسکلید، بنتلی و یا مرسدس GLS را به سواری ترجیح می‌دهند. این بدان معناست که روزهای XJ نیز به پایان رسیده است.

 

 

 

3-       بیوک کاسکادا

 این خودرو که دارای سقف کانوتیبل است، مانند دو خودروی قبلی فرصت چندانی نداشت و خیلی زود محبوبیت خود را از دست داد و این می‌تواند به این دلیل باشد که آمریکایی‌ها کوپه کانورتیبل‌های معروف اروپایی را به یک محصول جنرال موتورز ترجیح می‌دهند. نکته‌ای که سبب شده تا این کمپانی خبر از قطه تولید این محصول در سال 2020 دهد.

 

 

 

4-       لینکلن MKC

لینکلن به عنوان رده لوکس فورد، جای خود را به مدل‌های خاطره انگیز تری مثل اویاتور و کورسیر می‌دهد. اویاتور را به تازگی معرفی کرذده‌ایم و کورسیر نیز نام نوعی اس‌یووی است که قرار است جایگزین MKC شود. لینکلن البته برای مالکان آن خودرویی قابل اعتماد و دوست‌داشتنی است اما با این حال گویا فروش نسبتاً محدود این خودرو موجب کنار گذاشتنش شده است.

 

 

 

5-       شورلت ایمپالا

ایمپالا، یاد و خاطره همه آمریکایی‌ها و آمریکایی بازهاست. یک سدان بزرگ که اگرچه زمانی از اهمیت بالایی در صنعت خودروی آمریکا برخوردار بود ولی علیرغم طراحی دوباره‌اش در همین دهه، نتوانست با افول بخش خودروهای بزرگ مقابله کند. تولید یکی از رقیبان اصلی آن، فورد تالوس هم اخیراً متوقف شده است.

 

 

 

6-      کادیلاک CT6

این خودرو هم در همان سایت ایمپالا ساخته شد و نتوانست نظر خریداران زیادی را به خود جلب کند. گویا خریداران این لوکس جنرال‌موتورز نیز به اس‌یووی‌ها روی آورده‌اند. قرار بود تولید این دو خودرو در ماه ژوئن متوقف شود ولی جنرال‌موتورز تولید آنها را تا ژانویه 2020 برای متعادل کردن زمان‌بندی تولید ادامه داد.

 

 

 

7-       تویوتا پریوس C

وقتی تویوتا مدل پریوس C را در نمایشگاه خودروی دیترویت در 2012 معرفی کرد، دورنمای خودروهای هیبریدی کم مصرف روشن‌تر بود. قیمت بنزین در آن زمان 3.60 دلار در هر گالن بود. ولی با کاهش قیمت به زیر 3 دلار در طی تنها چند سال، علاقه به خودروهای هیبریدی کم شده و علاوه براین ظاهر غریب آن نیز می‌تواند دلیلی برای کنار گذاشتنش باشد.

 

 

 

8-       ایننفینیتی QX30

این خودروی کوچک که در 2017 از آن رونمایی شد، هیچ‌گاه نتوانست با خریداران آمریکایی ارتباط محکمی برقرار کند. نمونه‌ای از اینفینیتی که کلاً دچار چالش بوده است. بد نیست بدانید که فروش مدل‌های لوکس نیسان در آمریکا در 10 ماه اول 2019 نسبت به سال گذشته 17 درصد کاهش داشت.

 

 

 

9-      فورد فلکس

این خودرو یک درس برای صنعت خودروسازی بود: همیشه همه اس‌یووی‌ها برنده نیستند. هرچه فورد اج در فروش موفق بود فلکس نتوانست انتظارات را برآورده کند. شاید طراحی جعبه‌ای این اس‌یو‌وی دلیل اصلی عدم استقبال از آن باشد. 



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: