پایگاه خبری سرعت پرس

۱۴:۱۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸
تازه‌های 2020


سرعت پرس:

پورشه با معرفی سری جدید از ماکان 2020، مجموعه خود را کامل کرده است. آنها به تازگی یک نسخه  GTS جدید از ماکان را معرفی کرده‌اند که با موتوری قدرتمند، شاسی داینامیک، طراحی ناب پورشه و البته تجهیزات بیشتر همراه شده است. موتور آن یک پیشرانه 2.9 لیتری 6 سیلندر دو توربو است که 380 اسب بخار قدرت دارد و این یعنی اینکه مدل جدید چیزی در حدود 20 اسب از مدل قبلی قدرتمندتر است. GTS جدید همچون دیگر هم‌خانواده‌های خود از جعبه‌دنده دوکلاچه PDK اختصاصی پورشه بهره برده و به صورت آپشنال مجهز به پکیج کرونو Chrono package می‌باشد.  

 

 


ماکان GTS جدید با مجموعه تغییراتی که در بخش فنی داشته و با استفاده از جعبه دنده PDK و پکیج کرونو شتابی معادل 4.7 ثانیه ثبت کرده است که این 0.3 ثانیه سریع‌تر از قبل می‌باشد. ضمن اینکه حداکثر سرعت آن هم 261کیلومتر در ساعت می‌باشد. ناگفته نماند که کلمه GTS در این کراس کامپکت نیز مخفف Gran Turismo Sport است که اشاره به داینامیک بالای این خودرو دارد. سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه PASM وظیفه کنترل ضربات وارده به خودرو و ثبات آن به روی جاده را بر عهده دارد، شاسی برای کنترل فشار‌های جانبی حدود 15 میلی‌متر پایین‌تر آمده است و البته تعلیق بادی تطبیق پذیر آن هم حدود 10 میلی‌متر از ارتفاع شاسی کاسته است.

 

 


چرخ‌های  آن به صورت استاندارد 20 اینچی است که با ترمز‌های سرامیکی همراه شده است. در ماکان GTS جدید، گشتاور 500 نیوتن‌متری آن نیز -که حدود 20 نیوتن‌متر بیشتر از قبل است- در طیف وسیعی از دور موتور بین 1750 تا 5000 در دسترس می‌باشد. علاوه بر این مصرف سوخت ترکیبی آن 9.6 لیتر به ازای هر 100 کیلیومتر پیمایش اعلام شده که این میزان برای یک کراس کوچک اما پرسر وصدا همچون ماکان بسیار قبل توجه است.  

 


طراحی منحصر پورشه

پورشه در طراحی ماکان GTS جدید، تمام جزییات را برپایه نمایش یک ماکان اسپرت در نظر گرفته است. جزییاتی چون تریم‌های عقب و جلو و پکیج‌های جانبی که در ظاهر خودرو کاملا مشخص است. از ویژگی‌های متمایز که تمام پورشه‌های GTS از آن بهره می‌برند، استفاده از رنگ‌ سیاه در بدنه خودرو است. این رنگ تیره را در جلو، پهلو‌ها و عقب مشاهده می‌کنید. چراغ‌های ال‌ای‌دی جلو همان سیستم چراغ‌های داینامیک پورشه PDLS و چراغ‌های عقب آن چراغ‌هایی سه بعدی است. در بخش انتها سر اگزوزها و دیفیوزر همان رنگ مشکی است که اشاره شد و در پهلوها رنگ کالیپرها و رینگ‌های 20 اینچی جلب توجه می‌کند.

 


درون کابین همانی است که از یک پورشه انتظار می‌رود: متریال باکیفیت با طراحی یونیک و خاص پورشه که در این مدل با جزییاتی خاص همراه شده ات. پوشش آلکانترا در کنار بخش‌های آلومینیومی نشان از کابین یک کراس‌اوور اسپرت دارد. چرم قرمز کارمین یا نوک مدادی، سیستم صوتی بوز، فرمان چرمی و پدال‌های شیفتر از جمله مواردی است که در این بخش چشمهایتان ر ا خیره می‌کند.

این خودرو از همین حالا در آلمان به قیمت 77.880 یورو قابل سفارش است.


 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: