پایگاه خبری سرعت پرس

۱۱:۰۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸
تازه‌های 2020:



سرعت پرس: 

مرسدس پس از فروش موفقیت‌آمیز فراتر از یک میلیون دستگاه از نسل اولGLA  در طی 6 سال، حالا از نسخه جدیدی رونمایی کرده است که اطلاعات منتشر شده از آن نشان از تغییراتی ماژور در این خودرو دارد. البته این تغییرات بیش‌تر از آنکه شامل ظاهر خودرو شود به درون آن خلاصه شده تا این خودرو با تکیه به پیشینه خوب، عملکردی بهتر ‌و در خور از خود ارائه دهد. اتومبیلی که مرسدس با توجه به فروش خوب نسل قبلی و البته قیمت و رده‌ای که خودرو در آن قرار گرفته است، حساب ویژای برای فروش آن باز کرده است.  محصولی که قرار است از نیمه سال 2020 و به عنوان مدل 2021 روانه بازار شود.

 

 

 

GLA  جدید که با در هم آمیخته شدن هاچ‌بک‌ها و کراس اورها، از آن به عنوان یک کراس کوچک شهری هم یاد می‌شود، به روی همان پلتفرم قبلی طراحی شده است اما به لطف طراحی هوشمند، از قضایی جادارتر نسبت به نسل قبلی بهره می‌برد. برای این منظور ابعاد فیزیکی آن نیز تغییر پیدا کرده است. به عنوان مثال طول آن حدود 0.6 اینچ(بیشتر از 1.7 سانتی‌متر) کوتاه‌تر شده، فاصله محوری‌اش 1.1 اینچ یعنی حدود 3 سانت کشیده‌تر شده و ارتفاعش نیز به شکل قابل ملاحظه ای افرایش یافته است.

 

 

 

درواقع بیشترین تغییر در ابعاد به قد خودرو مربوط می‌شود که حدود 10.5 سانتی‌متر(4.1 اینچ) بلندتر از قبل شده است. پرواضح است که با اعمال این تغییرات فضای جلوی پای سرنشینان عقب خودرو به شکل قابل ملاحظه‌ای اقزایش پیدا کرده و که این مقدار افزایش چیزی در حدود ۱۱ سانتی متر نسبت به نسل قبلی می‌باشد. نکته‌ای که موجب شده افراد بلندقدتری را در عقب خودرو جای داد. گذشته از افزایش حجم کابین، طراحی داخلی نیز تغییر و تحولات زیادی را تجربه کرده است. به‌عنوان مثال در آن به عادت نسل جدید محصولات مرسدس از دو صفحه نمایش یکپارچه اما در دو سایز  7 و 10.2 اینچی، استفاده شده و شکل داشبورد و کنسول مرکزی‌اش نیز متفاوت‌تر از قبل شده است.

 

 

برای سرنشینان عقب همچنین  بخشی از وسط صندلی به روی نشیمن خوابیده تا از آن به عنوان زیر دستی استفاده کنند، مضاف براینکه این بخش صندلی را به صورت 40/20/40 به سه بخش تقسیم کرده تا با خواباندن هر بخش، فضای صندوق عقب متناسب با فضای مورد نیاز افزایش یابد.

 

 

 

همانطور که اشاره شد، GLA ‌۲۰۲۱ از حیث ظاهری بسیار به نسل قبلی خود وفادار بوده و این موضوع تا بدانجا پیش رفته که بیشترین تغییر را در صورت آن می‌بینید. با این توصیف باید گفت GLA جدید، تکامل یافته نسل قبلی خود است و در عین شباهت‌های بسیار زیاد، چراغ‌ها، ورودی‌های هوا، و جلوپنجره عمده تغییرات آن هستند. ضمن اینکه در پهلوها نیز خیلی تغییری را نمی‌بینید و عمده تفاوت در بخش عقب هم مربوط به چراغ‌هایی است که باریک‌تر و شکیل‌تر از قبل شده‌اند.

 

 

 

ارتفاع GLA جدید برای تمایز بیشتر با نسل قبلی و القای رویارویی با یک کراس اروور جدید، بیشتر شده واین موضوع سبب شده تا هم در عقب و هم در جلو شاهد افزایش قابل توجه 4.5 سانتی(1.8 اینچی) باشیم. مدل‌های استاندارد همچون GLA ۲۵۰ این خودرو به سیستم چرخ‌های جلو محرک و  موتور 4 سیلندر توربو به قدرت 221 اسب بخار تجهیز شده که از گشتاور بسیار خوب 350 نیوتن‌متری بهره می‌برد. گشتاوری که توسط یک گیربکس 8 سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

 

 

 

 GLA با این موتور شتاب صفر تا صدی برایر با 8.6 ثانیه  و حداکثر سرعتی معادل 209 کیلومتر در ساعت دارد که گرچه اعداد و ارقام بدی نیست اما انتظار عملکردی بالاتر از آن می‌رفت. ضمن اینکه خریدار می تواند با پرداخت اضافه همین مدل را به صورت چهار چرخ حرکت 250 4MATICنیز داشته باشد. مرسدس اما همچون گذشته برای افرادی نیز که خواهان قدرت و سرعت بیشتر هستند نسخه‌های قوی‌تری را ارائه کرده است که از جمله می‌توان به GLA35 و نسخه تغییر یافته AMG اشاره نمود که این یکی معمولا مدتی بعد از عرضه نسخه‌های معمولی ارائه خواهد شد.

 

 

 

با این حال بد نیست بدانید که نمونه GLA35 قدرتی برابر با 302 اسب‌بخار با 400 نیوتن‌متر گشتاور دارد که عملکردی خوب را برای آن رقم زده است. GLA35 شتابی در حدود 5 ثانیه و حداکثر سرعتی معادل 250 کیلومتر در ساعت دارد. در آخر به این نکته هم اشاره کنیم که سیستم تعلیق GLA در جلو مک فرسون و در عقب مولتی لینک می‌باشد

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: