پایگاه خبری سرعت پرس

۱۳:۱۴ - ۳۰ آذر ۱۳۹۸
سیناگیلانی
مرد استعفا باز هم استعفا داد/
زمان تحصیل دانش‌آموزان را از پاییز و زمستان به بهار و تابستان تغییر دهید، باور کنید از طرح‌ زوج و فرد ورود به محدوده ترافیک بهتر پاسخ خواهید گرفت.



نظام مدیریتی ما در این چند دهه اخیر به‌گونه‌ای رفتار کرده که هرگاه مدیری از کار برکنار شده و یا به خواست خود استعفا داده است، مردم ما به ناچار از خدمات وی در حوزه‌های دیگر بهره‌مند شده‌اند! درواقع باید باور داشته باشیم که مدیران کنار رفته، آنقدر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی  کسب تحصیل و علم کرده‌اند که اگر ایشان را از بخش اقتصادی و صنعتی به حوزه‌های دیگری همچون فرهنگی هم شیفت دهیم، ‌توانایی اجرای مدیریت در آن بخش‌ها را نیز دارند. این البته نه از سر گرایش دولت فعلی به استفاده از سالخوردگان بلکه از سر بالا رفتن سن نخبگانی است که از فردای انقلاب همواره در مناصب مدیریتی حضور داشته‌اند. نخبگانی که صرف نظر از عملکردشان، همواره به آنها فرصت داده شده است تا چوب مدیریتی خود را بر سر ما بزنند.  بلی گویا در کشور قحطی‌الرجال است و ما چاره‌ای جر تحمل مدیریت این چند ده مدیر لایق را نداریم. مدیرانی متخصص که عرصه تصمیم‌گیری‌های کلان شهر و کشورشان محلی است برای اجرای طرح‌هایی به سبک آزمون و خطا! 


از این دست مدیریت‌ها ‌بسیار دیده‌ایم! آنجا که یک شبه به سرشان می‌زند یارانه‌ها را ریالی بر سر سفره تمام شهروندان بیاورند و مدتی بعد با گره خوردن کارشان (با دلار) به فکر نظام‌مند کردن پرداخت برای اقشار صاحب حق می‌افتند و یا آنجایی که مشمول اعطای دریافت بسته‌های معیشتی می‌شویم! مثال زیاد است و از اینگونه مدیریت‌های مقطعی را در دیگر بخش‌ها هم می‌بینیم، چه انجا که صاحب منصب پیر شده از مدیریت‌های مختلف، سکان وزارت صنعت دولت یازدهم را برعهده می‌گیرد و خوشحال از سفر به پاریس، شان و منزلت وزارت را پایین می‌آورد و با مدیران خودروسازی فرانسه بر سر یک میز  می‌نشیند، چه آنجا که وزیری با 30 سال وزارت خود را ژنرال می داند و می‌گوید:  گروهبان‌ها بروند کار گروهبانی کنند و بگذارند ژنرال‌ها کارها را انجام دهند و چه آنجا که مدیری بر مسند می‌نشیند و قدرت کنار گذاشتنش را ندارند!



بله از این دست مدیران زیاد داریم، دو سال پیش نیز قرعه به نام معاونت ترافیکی شهر تهران افتاد و مدیریت آن بدست فردی افتاد که امتحان خود را پیش از این در دیگر حوزه‌ها به خوبی پس داده بود. محسن پورسیدآقایی بواسطه مدیریت‌های درخشانش در دیگر حوزه‌ها پشت میز پرترافیک تهران نشست تا افزایش آلودگی‌ها در دوران پیاده‌ساری نبوغ وی تا بدان حدی افزایش یابد که ایام تعطیلی مدراس کودکانمان، از تعطیلی تابستانشان فراتر برود!

دو روز پیش مرد استعفاها باز هم استعفا داد تا انشالله در آینده‌ای نزدیک از خدمات وی در حوزه‌ای دیگر بهره‌مند شویم.  بد نیست بدانید که همه ما قبلا نیز از خدمات وی در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران (رجا) بهره برده‌ایم، آنجا که در دوران مدیریتی‌اش (آذرماه ۹۵) فاجعه برخورد مرگبار دو قطار در ایستگاه هفت خوان سمنان منجر به فوت بیش از ۴۰ نفر از هموطنان و در نهایت استعفای او شد! حرف از کشته شدن 40 نفر از هموطنان ما را به یاد بیماران قلبی انداخت که در این چند سال اخیر بدلیل آلودگی‌ هوا یا کارشان به بیمارستان کشیده و یا بدلیل نارسایی قلبی فوت کرده‌اند. 


سیدآقایی البته تلاش زیادی برای کاهش آلایندگی کرد که از جمله آنها می‌توان دوچرخه‌های بیدود و کاهش سهمیه مجوز‌های قانونی طرح ترافیک کرد. هرچند طرح دوچرخه‌های بیدود وی انصافا می‌توانست طرحی جذاب برای شهر تهران باشد اما هزینه‌بر بودن آنها و جمع کردنشان از سطح شهر نشان داد که وی حتی در اجرای آرمان‌ها و ایده‌های خود نیز تا چه حد ناتوان است. مضاف براینکه کاهش سهمیه مجوزهای ورود به محدوده ترافیک نیز با تبدیل کردن آنها به مجوزهای ریالی عملا تاثیری بر حل مشکل محدوده ترافیک و افزایش آلاینده‌ها نداشته است. حالا وی -که مدافع جدی طرح جدید ترافیک و زوج و فرد بوده است-  استعفای خود را تقدیم حناچی شهردار تهران می‌کند تا پیش از وخیم‌تر شدن اوضاع و نیاز به پاسخگویی به مردم، فرار را بر قرار ترجیح داده و حل این معضل را به گردن مدیر بعدی بیاندازد.





...و اما او به خود افتخار می‌کند!

گذشته از حواشی این استعفا و انتقادهای فروانی که به سیدآقایی شده آنچه که برایتان جالب خواهد بود متن نامه وی به حناچی است، جایی که وی طرح جدید ترافیک را جزو افتخارهای بین‌المللی عنوان می‌کند! سوال ما اینجاست که براستی چرا طراح چنین افتخار بین‌المللی با چنین اعتماد به‌نفسی باید از سمت خود استعفا دهد؟ 

همانطور که در ابتدا هم اشاره شد، مطمئن هستیم در دوره بی‌پایان قحطی‌الرجال کشور به ناچار از خدمات این فرهیخته گرامی در حوزه‌ای دیگر بهره‌مند خواهیم شد فقط ایکاش مدیریت حوزه مطبوعاتی و رسانه‌ای کشور به وی واگذار نشود که آن موقع باید گفت: رحمه الله من یقرا الفاتحه مع الصلوات


اما در آخر به دکتر یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیشنهاد می‌کنیم حال که تمام راه‌حل‌هایتان برای حل معضل آلاینده‌های کلان شهرها به بن‌بست رسیده است، روش ما را (بدون اشغال میز مدیریتی در سازمان ترافیک تهران) در بوته آزمون و خطای خود قرار دهید و زمان تحصیل دانش‌آموزان را از پاییز و زمستان به بهار و تابستان تغییر دهید. باور کنید از طرح‌ زوج و فرد ورود به محدوده ترافیک بهتر پاسخ خواهید گرفت. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: