پایگاه خبری سرعت پرس

۱۹:۴۳ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸
موفقیت دوباره لینکلن
در اوایل دهه 70 میلادی لینکلن به عنوان یکی از قدرتمند ترین برند های خودروسازی در آمریکا شناخته شده بود که کیفیت ساخت بالا و سطح بالای لوکس بودن از ویژگی های محصولات لینکلن به شمار میرفت. در اوایل سال 2000 لینکلن در مقابل رقبای قدرتمند خود مانند کادیلاک و شورولت حرف زیادی برای گفتن نداشت و تقریبا فراموش شد تا اوایل سال 2015 با معرفی مدل هایی چون نویگیتور ،کانتیننتال واکنون با معرفی اس یو وی متوسط اویتور به بازار جهانی بازگشت.



لینکلن به عنوان زیر مجموعه لوکس فورد از سال 2015 به بعد با استراتژی کاملا برنامه ریزی شده وارد عرصه رقابت با رقبای اروپایی و آسیایی خود شده است.با معرفی نویگیتور (که در شماره 123 به طور کامل بررسی شده) به عنوان اس یو وی فول سایز لوکس قصد رقابت با کادیلاک اسکلید ،جی ام سی یوکان و رنج روور را دارد ،لینکلن ناتیلیوس به عنوان  کراس اوور متوسط  در اوایل سال 2018 رونمایی شد .اکنون لینکلن با رونمایی اویتور7 نفره  قصد کامل کردن طیف محصولات خود در دسته اس یو وی ها را دارد.


طراحی

در طراحی اویتور زبان جدید لینکلن کاملا خودنمایی می کند .در نمای جلو اولین نکته قابل توجه جلو پنجره مشبک کروم است که به نویگیتور ،کانتیننتال و ناتیلیوس بسیار شباهت دارد ، با توجه به انتخاب سه تیپ برای اویتور خطوط جلو پنجره میتواند در مدل های مختلف متفاوت باشد.با توجه به کاپوت با خطوط برجسته و طراحی حالت عمودی در نمای جلو ،باعث شده تا این بخش حالت عضلانی تر پیدا کند.چراغ های جلو با تکنولوژِی ال ای دی که لینکلن آن ها را adaptive pixel LED نامگذاری کرده خودنمایی می کند، این چراغ ها قابلیت چرخش در پیچ ها ،نوربالای خودکار و تنظیم شدت نور بر اساس سرعت خودرو و نور محیط را به صورت هم زمان دارند.در نمای جانبی طراحی کاملا ساده و دور از خطوط شکسته و تیز را شاهد هستیم که در ترکیب با فریم کرومی دور شیشه ها و پنل مشکی رنگ بین شیشه ها طراحی یکپارچه و زیبایی را برای این بخش رقم زده اند، در نمای عقب چراغ های متصل ال ای دی در کنار چهار خروجی اگزوز و نوار کرومی باعث شده تا این بخش پهن تر به نظر برسد .در طراحی داخلی همان خطوط آشنا در نویگیتور به چشم میخورد ولی با تفاوت های نسبتا زیاد. طراحی داشبورد همانند نویگیتور مسطح وساده با شیبی ملایم به قسمت پنل چوبی متمایل شده است.در مرکز داشبورد اسکرین تمام تاچ همانند یک آی پد قرار گرفته و در زیر آن به ترتیب دریچه های سیستم تهویه به صورت افقی و کلید های تعویض دنده قرار گرفته که به نوار کرومی مزین شده اند. یکی از منحصر به فرد ترین بخش های طراحی داخلی اویتور ،قسمت کنسول میانی آن است که با داشبورد هیچ اتصالی ندارد و با شیب ملایم به قسمت فوقانی داشبورد نزدیک شده است ،همین موضوع باعث شده تا یک فضای نسبتا بزرگ برای قرار دادن وسایل در زیر آن ایجاد شود.از دیگر ویژگی های اویتور در کنار هداپ دیسپلی رنگی و نمایشگر 12 اینچی TFT پشت فرمان ،می توان به سیستم صوتی حرفه ای کمپانی revel اشاره کرد.این سیستم صوتی از سری revel ultima 3D audio system می باشد ،این سیستم صوتی توسط بخش تحقیق و توسعه کمپانی revel  برای کابین اویتور توسعه داده شده است که مجهز به 28 اسپیکر و دارای سه حالت تنظیم one-stage, audience, stereo میباشد با قابلیت پخش صدا به صورت 360 درجه و فراگیر. صندلی های جلو از سِری صندلی های active motion  لینکلن هستند که در 30 جهت مختلف قابل تنظیم اند که مجهز به ماساژور ،گرمکن و سرد کن.






پیشرانه

اویتور در دو نسخه بنزینی و هایبرید عرضه خواهد شد. نسخه استاندارد مجهز به پیشرانه 6 سیلندر تویین توربو 3 لیتری که توانایی تولید 400 اسب بخار و 415 پوند  فیت گشتاور را دارد ، در کنار این پیشرانه گیربکس 10 سرعته اتوماتیک select shift ساخت فورد وظیفه انتقال نیرو به چرخ ها را دارد ، اساس طراحی اویتور برمبنای خودروهای دیفرانسیل عقب شکل گرفته و می توان سیستم چهار چرخ محرک هوشمند را برای آن سفارش داد.نسخه هایبرید در کنار پیشرانه 6 سیلندر3 لیتری تویین توربو ،موتور برقی 75 کیلو واتی و باتری های 13.6 کیلو وات ساعتی قرار دارد که مجموع توان اویتور را به 490 اسب بخار و 630 پوند فیت گشتاور می رساند که باعث شده اویتور هایبرید در این سگمنت بالاترین گشتاور تولیدی را در بین رقبای خود داشته باشد .در کنار بهبود پیشرانه های عرضه شده ،سیستم تعلیق کاملا جدید برای اویتور در نظر گرفته شده است.این سیستم تعلیق بادی مجهز به سه ویژگی منحصر به فرد شامل : وجود 12 سنسور حرکت که حرکات خودرو از جمله حرکات بدنه ، فرمان پذیری ، شتاب گیری و هنگام ترمز گرفتن که در تمام این شرایط بدنه خودرو دچار حرکت های عرضی و طولی می شود ، مورد بررسی قرار می دهد.این سنسور ها 50 بار در ثانیه وضعیت جاده را مورد بررسی قرار می دهند و 100 بار در ثانیه سیستم تعلیق را براساس شرایط موجود تنظیم می کنند. ویژگی دوم قابلیت اسکن جاده توسط دوربین پشت شیشه ، این دوربین توانایی اسکن جاده تا 15 متر جلو تر از خودرو را دارد که بین دو تا 8 اینچ قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو را دارد.ویژگی سوم سیستم  dynamic lower entryاست  که با نزدیک شدن به عقب خودرو با به همراه داشتن ریموت برای سهولت در قرار دادن وسایل داخل صندوق عقب ارتفاع قسمت انتهایی کاهش پیدا میکند .لینکلن با معرفی اویتور وارد متنوع ترین سگمنت خودرویی شده است و با توجه به ویژگی های اویتور از جمله طراحی ، کیفیت ساخت بالا و وجود توانایی های فنی در خور توجه میتوان آینده درخشانی را هم برای لینکلن و هم برای این اس یو وی 7 نفره پیش بینی کرد . اویتور در خط تولید شیکاگو لینکلن تولید خواهد شد و فروش آن از اواخر سال 2019 میلادی آغاز می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: