پایگاه خبری سرعت پرس

۱۱:۲۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸
تازه های 2020


سرعت پرس

نخستین خودروی تمام الکتریکی مزدا که یک کراس اور کوچک سایز به نام MX-30 میباشد در نمایشگاه اتومبیل توکیو به معرض نمایش در آمد. سهم خودروهای تمام الکتریکی و هایبریدی در بازارهای پیشروی جهانی روز به روز در حال افزایش است بطوری که ساخت اینگونه خودروها امروزه به یک سرمایه گذاری اساسی برای آینده هر خودروسازی تبدیل شده است.



 

انتظار میرفت مزدا به تبعیت از الگوی نامگذاری محصولات شاسی بلند خود از پسوند CX برای این مدل استفاده کند اما با نگاهی به طراحی و فرم بدنه این خودرو متوجه تفاوت هایی چشمگیر با دیگر ساخته های این خودروساز ژاپنی در این کلاس به شدت محبوب خواهیم شد. جلو پنجره این محصول بر خلاف دیگر مدل های جدید مزدا باریک تر و کشیده تر است که نشان دهنده نگرش خلاقانه طراحان به این گروه جدید خودرویی می باشد.


 در دو گوشه نمای روبرویی نیز دو لنز گرد و توخالی چراغ های جلو به بیننده گوشزد میکند که با یک سامورایی واقعی رو برو است. در نمای جانبی شاهد بازگشت در های مخالف هم باز شو موسوم به سویساید یا خودکشی هستیم که با لنگه عقب کوتاه تر و فاقد دستگیره برای دسترسی مجزا از بیرون یاد آور واپسین محصول مزدا با این سبک منحصر به فرد به نام RX-8 می باشد.



 شیب تند ستون عقب در پیوند با سقف فرمی فرمی کوپه مانند به CX-30 داده است که خود تاکیدی است بر هویت مستقل خودرو. تجلی نوآوری ها و ظرافت های بکار رفته در طراحی به درون کابین نیز نفوذ پیدا کرده و در این بخش طرح و چیدمان ویژه اجزا آرامش بخش و تحسین برانگیز است. در تکوین و طراحی کابین این خودرو همانند ی ام و I3 از مواد اولیه قابل بازیافت و دوست دار طبیعت همچون چوب پنبه در ساخت کنسول میانی و جالیوانی ها به علاوه پلی اتیلن بازیافت شده نرم بر روی داشبورد و رودری ها بکار گرفته شده است.




 علاوه بر این صندلی های MX-30 نیز دارای بمنظور احترام هرچه بیشتر به طبیعت از روکش پارچه ای بهره میبرند تا فضای شیک داخلی صمیمی و گرم نشان دهد. برای نخستین بار در میان محصولات مزدا شاهد بکارگیری یک نمایشگر هفت اینچی در بخش پایینی ورودی های هوا هستیم که همانند نمونه های بکار گرفته شده در محصولات نوی آئودی جایگزین کلید های مکانیکی مرسوم سامانه تهویه مطبوع شده اند.CX-30 بر روی ساختار نوین e-Skyactive تکوین یافته که از این پس در تمامی محصولات الکتریکی مزدا بکار گرفته خواهد شد.



 اطلاعات رسمی از مشخصات فنی  خودرو تنها برای مدل های اروپایی منتشر شده و آمار و ارقام دقیقی از ابعاد خودرو مشخص نیست. این مدل ها مجهز به یک پیشرانه الکتریکی 143 اسب بخاری قرار گرفته در محور جلو میباشد که میتواند با تغذیه باتری های نه چندان قدرتمند 35.5 کیلووات ساعتی بازه حرکتی حدودا 208 کیلومتری را تامین کند. شاید ارقام فوق کمی ناامیدکننده بنظر برسند اما مزدا قول داده تا سواری و رانشی مبتنی بر لذت بالای رانندگی را ارائه دهد تا ثابت کند حتی یک مزدای جمع و جور برقی هم همچنان یک مزدای واقعی است!. مزدا اعلام کرده که CX-30 بوسیله شارژر های سریع DC از نوع 50 کیلوواتی  ظرف مدت 40 دقیقه تماما شارژ میشود که رقم فوق در صورت استفاده از شارژر AC میتواند تا 4.5 ساعت نیز به طول بینجامد. مزدا ادعا میکند که این مدل بر اساس شعار Jinba-ittai که در زبان ژاپنی به معنای اسب و انسان در یک بدن میباشد خلق شده است. MX-30 جدید را در حال حاضر میتوان به لطف بکارگیری از واپسین دستاورد های این کمپانی در قابلیت ها و فناوری های نو بعنوان پرچمدار مزدا به حساب آورد. سامانه های کمکی هوشمند و ایمنی فعالی همچون G-vectoring control  یا کنترل هوشمند ارسال گشتاور به چرخ ها، E-GVC PLUS  بمنظور ارتقای پویایی رانندگی، سامانه پیشرفته و پربازده بازیابی انرژی، ترمز جدید اضطراری خودکار به نام Smart brake Support، سامانه Turn-Across traffic detection  که بواسطه یک رادار و دوربین تعبیه شده در جلوی خودرو پیچیدن خودروی دیگری به سمت MX-30 را تشخیص داده و ترمز ها را به سرعت درگیر میکند و سامانه Road keeping assist  که موجب حفظ حرکت صحیح و مستقیم خودرو در جاده میشود. عرضه این کراس اوور الکتریکی از سال آینده در بازار اروپا آغاز میشود اما هنوز برنامه فروش آن در بازار آمریکای شمالی مشخص نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: