پایگاه خبری سرعت پرس

۲۳:۵۷ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸
تازه هاى ٢٠٢٠
چلنچر "درگ پك ٢٠٢٠" به شما يادآورى مى كند که برای پیروزی در مسابقات نیازی به طراحی کاملاً جدید وجود ندارد و براى پيروز شدن بايد از درون تغيير كرد!


سرعت پرس: چلنجر نسخه درگ پك، چهارمین نسل از دوج چلنچر مخصوص درگ است که براساس نسخه عضلانی دو درب FCA ساخته شده است. بر اين اساس، Challenger مدرن ، مانند همه پیشینیان قبل از خود (از سال 2008 تا كنون)، دارای ویژگی های خاصى است كه براى درگ و حضور در مسابقات  مسابقات NHRA و NMCA ارتقاء يافته است. به طور خلاصه بايد گفت این چلنجر از  پكيجى بهره مى برد كه نسخه خيابانى اين خودرو streetable را به درَگِرى براى حضور در هر دو رده آماتور و حرفه اى تبديل  مى كند. 




درواقع اين خودرو را بايد نمونه كارخانه اى دوج دانست كه بعد از ٥ سال از همان كارخانه به منظور حضور در مسابقات آما ه شده است چراكه آخرين نمونه از اين خودرو در سال ٢٠١٥ از سوى موپار براى حضور در مسابقه عرضه شده بود و حالا  پس از ٥ سال با نسخه اى بروز شده روبرو هستيم كه  اطلاع از مختصات فنى آن در خور توجه است.





چلنجر جديد مجهز به موتور ٨ سيلندر سوپرشارژ هِمى hemi است كه ٥.٨ ليتر حجم داشته و با يك گيربكس ٣ سرعته(!) همراه شده است. بدين ترتيب بايد گفت موتور  ٧ ليترى تنفس طبيعى نسخه قبلى چلنچر با ١٢٠٠ اسب قدرت جاى خود را باه پيشرانه كوچك شده ٥.٨ ليترى داده كه به كمك سوپر شارژر بالاى ١٠٠٠ اسب قدرت دارد. براى اين موتور، جعبه دنده ٣ سرعته اتوماتيك قبلى نيز جاى خود را به گيربكس T400 داده كه قابليت تعويض از پشت فرمان دارد. 




دوج براى حفظ ثبات اين خودرو همچنين اكسل عقب جديدى را عرضه كرده كه داراي تعليق ٤ اتصاله، فنرهاى قابل تنظيم و آنتى رول بار مي باشد. در تعليق جلو نيز شاهد تغييراتى هستيم كه موجب كاهش مركز ثقل خودرو و توزيع مناسب وزن حودرو شده است. علاوه بر اينكه در اين بخش از كمك فنرهاى قابل تنظيم بيلشتاين استفاده شده است. 

در خصوص طراحى خارجى اين خودرو بايد اين نكته را  شويم كه  اتومبيل فوق بر پايه هلت كت شكل گرفته، چرخ هايش مخصوص درگ است، هود روى كاپوت همانند هود هل كت است، در طراحى بدنه آن از رنگ قرمز و آبى استفاده شده، داراى اسپويلر است و همچنين مجهز به پاراشوت براى ترمز مى باشد. نكته اى را ةه د  مورد چلنجر "درگ پك" جديد نبايد فراموش كرد شباهت فوق العاده زياد آن به نسخه جاده اى اين ماسل كار  باشگاه رفته است! 



همانطور كه اشاره شد هر ٤ چرخ سبك وزن بخشى از پكيج درگ هستند و تايرهايى  مخصوص درگ با عملكردى بالا براى آن در نظر گرفته شده اند.

چلنجر درگ پك در داخل كابين نيز تغييراتى را  بخود ديده كه اشاره به آنها خالى از  لطف نيست: 

تغييراتى همچون استفاده از مهار چند مقطه تى كمربندها، حذف امكانات رفاهى، حذف صندلى عقب و البته سبك كردن درها به منظور كسب بهترين ركورد زمان به هنگام شتاب گيرى .



از هلكت درگ پك تنها ٥٠ دستگاه ساخته خواهد شد . 

چلنچر درگ پك ٢٠٢٠ به شما يادآورى مى كند که برای پیروزی در مسابقات نیازی به طراحی کاملاً جدید وجود ندارد و براى پيروز شدن بايد از درون تغيير كرد!



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: