پایگاه خبری سرعت پرس

۱۵:۵۳ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸
آخرین دست آورد بنتلی
سرانجام نسل سوم فلایینگ اسپور توسط بنتلی رونمایی شد ،نسل سوم فلایینگ اسپور ترکیبی منحصر به فرد از لوکس بودن ،کیفیت ساخت بالا در کنار ویژگی های منحصر به فرد فنی است.طراحی خاص ،تکنولوژی پیشرفته بنتلی توام با مهندسی بی نظیر و دست ساز بودن همه وهمه نوید عصر جدیدی از تولیدات بنتلی خواهد بود.



سرعت پرس

نویسنده:شهریار قسمتی تبریزی


تا به امروز سه نسل از فلایینگ اسپور به تولید رسیده اند ،نسل اول از سال 2003 تا 2013 ،نسل دوم از 2013 تا 2019 و نسل سوم به عنوان جدیدترین و مدرن ترین نسل فلایینگ اسپور به تازگی رونمای شده است.

طراحی

طراحی فلایینگ اسپور کاملا از زبان جدید طراحی کمپانی بنتلی تبعیت می کند ،در طراحی این خودرو اولین نکته افزایش 130 میلی متری فاصله بین محور ها نسبت به نسل دوم است و نکته بعدی شباهت بسیار زیاد چراغ های جلو با کانتیننتال جی تی جدید است.در نمای جلو تمام ویژگی های طراحی کوپه اسپرت بنتلی یعنی کانتیننتال جی تی به چشم میخورد که بنتلی با توجه به این موضوع بر ویژگی های داینامیکی و فنی این خودرو بیش از پیش تاکید کرده ،زیرا این خودرو دیگر تنها یک خودروی فوق لوکس تشریفاتی نخواهد بود بلکه یکی از سریع ترین خودروهای چهار در لوکس در دنیاس. اما با کمی دقت می توان تفاوت ها و ویژگی های متمایز کننده در طراحی این خودرو را متوجه شد از جمله :جلو پنجره عمودی کرومی ،ورودی هوای یکپارچه در قسمت زیرین سپر جلو با نوارهای کرومی و نماد جدید کمپانی بنتلی در بالای جلوپنجره که همانند رولز رویس قابلیت پنهان شدن را دارد.طراحی چراغ های جلو یکی از بی نظیر ترین ظراحی هایی که در دنیای خودرو تا به امروز رخ داده ، است.با کمی دقت متوجه برش هایی بر روی قطعات کریستالی خواهید شد که  اولین بار در کانتیننتال جدید شاهد آن بودیم ،این چراغ ها از تکنولوژی متریکس ال ای دی هم بهره مند هستند. در نمای جانبی خطوط تیز و برآمده که از امتداد چراغ های جلو تا در های عقب و مجدد از گلگیر های عقب تا امتداد خودرو کشیده شده اند نمایی عضلانی و برجسته تری به این قسمت بخشیده اند ،همچنین خروجی های هوای کرومی در گلگیر های جلو و نوار کرومی پهن بخش زیرین خودرو که تا انتهای خودرو امتداد پیدا کرده ،به طرز استادانه ای ویژگی های لوکس بودن در کنار ویژگی های داینامیکی بالا را گوش زد می کنند. برای رینگ ها انتخاب اول رینگ های 21 اینچی به صورت استاندارد و 22 اینچی mulliner که توسط بخش سفارشی سازی بنتلی با همین نام طراحی شده ،قابل سفارش هستند.در نمای عقب طراحی کاملا جدید چراغ های عقب که ال ای دی ها به صورت حرف B انگلیسی با گرافیک خاصی در داخل آن ها قرار گرفته بسیار خودنمایی می کند.


طراحی داخلی نسل جدید فلایینگ اسپور ترکیبی ازخطوط  مدرن و در عین حال لوکس و پایبند به اصول طراحی نسل های گذشته بنتلی است. تمام ویژگی های جدید و منحصر به فرد داخل این خودرو در کنار انتخاب رنگ تریم از بین 15 رنگ ،همگی باعث جذاب تر شدن داخل این خودرو شده است. طراحی داشبورد شاید در نگاه اول با کانتیننتال جدید یکسان به نظر برسد و از زبان طراحی مشترکی بهره ببرد اما با کمی دقت متوجه وجه تمایز آن ها خواهید شد .در بالاترین قسمت داشبورد پنل های چوبی دست ساز طبیعی وجود دارد و در مرکز، پنل چرخان جدید بنتلی که اولین بار در کانتیننتال دیده شد ، خودنمایی می کند.این پنل  سه وجه دارد ،وجه اول نمایشگر 12.3 اینچی تمام تاچ ،وجه دوم سه نشان گر انالوگ و وجه سوم یک پنل چوبی یکسان با داشبورد است.در بخش زیرین این قسمت دکمه هایی برای چرخاندن پنل و تنظیمات نمایشگر تاچ می باشد در بخش زیرین آن دریچه های سیستم تهویه که بر خلاف کانتیننتال جی تی که دایره ای شکل هستند به صورت مستطیلی طراحی شده و در مرکز آن ساعت دست ساز شرکت برایتلینگ خودنمایی می کند.دسته دنده با کانتیننتال جی تی کاملا یکسان بوده و در طراحی کنسول میانی بر خلاف کانتیننتال جی تی که فرمی شیبدار دارد ،در فلایینگ اسپور فرمی عمودی تر به خود گرفته است. در کنسول مرکزی تنظیمات حالات مختلف رانندگی ،دکمه استارت و تنظیمات سیستم تهویه و تهویه صندلی ها تعبیه شده و برخلاف کانتیننتال جی تی که با پنل آلومینیومی پوشیده شده در این خودرو با یک پنل چوبی خاص  ساخته  شده است.بخش های همچون فرمان و نشان گر های پشت آن کاملا در هردو خودرو یکسان هستند .یکی از ویژگی های منحصر به فرد طراحی داخلی ،طراحی منحصر به فرد چرم صندلی ها و داخل درها می باشد ،نام این طراحی three dimensional diamond است که برای اولین بار در یک خودرو به صورت گسترده به کار گرفته شد و این طراحی الهام گرفته شده از بنتلی EXP10 کانسپت است که نمایی خاص و برجسته را در داخل درها به نمایش می گذارد.وجود نورپردازی سفارشی با انتخاب 7 رنگ مختلف را می توان برای فلایینگ اسپور سفارش داد ،در کنار چهار صندلی سفارشی مجهز به گرمکن و سردکن و ماساژور با قابلیت سفارشی سازی کامل خودرو با پکیج mulliner  بیش از پیش بنتلی سطح لوکس بودن را افزایش داده است.


پیشرانه

فلایینگ اسپور جدید مجهز به یک پیشرانه w12 سیلندر تویین توربو کاملا دست ساز که در شهر crewe انگلستان ساخته شده ،مجهز است.این پیشرانه مدرن ترین پیشرانه 12 سیلندر در دنیاس و به دلیل آرایش سیلندر ها به شکل w باعث شده تا فضای کمتری اشغال کرده و تقسیم وزن بهتری برای خودرو ایجاد کند .حداکثر توان این موتور 635 اسب بخار و 900 نیوتن متر گشتاور است ،صفر تا صد کیلومتر در ساعت در مدت زمان تنها 3.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن 333 کیلومتر بر ساعت است.فلایینگ اسپور جدید علاوه بر اینکه مجهز به سیستم دو دیفرانسیل میباشد ،مجهز به سیستم چهار چرخ فرمان پذیر نیز هست و برای اولین بار در این نسل شاهد تکنولوژی جدید بنتلی به نام Bentley dynamic ride  هستیم،این تکنولوژی به این منظور طراحی شده تا عملکرد خودرو در پایداری و کیفیت سواری افزایش پیدا کند.این سیستم متشکل از مجموعه 48 ولتی به همراه یک موتور الکتریکی بر روی آنتی رول بار های جلو و عقب که میزان  نرمی و سفتی آنتی رول بار ها را در پیچ ها و سطح جاده کنترل می کند به شکلی که بدنه خودرو داخل پیچ ها به بیرون متمایل نخواهد شد و پایداری بی نظیری از خود نشان خواهد داد.سیستم دو دیفرانسیل بنتلی قادر به توزیع نیرو به صورن 60 درصد به محور عقب و 40 درصد به محور جلو به صورت ثابت و یا متغییر است ،همچنین سیستم توزیع متغییر گشتاور قادر است تا 280 نیوتن متر را به محور جلو و 480 نیوتن متر را به محور عقب منتقل کند.نسل جدید گیربکس 8 سرعته zf  برای این خودرو انتخاب شده است.سیستم تعلیق جدید به کار رفته همانند نسل جدید پانامرا مجهز به سه محفظه می باشد و این امکان را میدهد تا 60 درصد هوای بیشتری نسبت به نسل قبل داخل هر سیستم تعلیق جریان داشته باشد که همین موضوع باعث میشود تا کیفیت سواری افزایش پیدا کند .علاوه بر طراحی مجدد سیستم تعلیق ،سیستم (continuous damping control) CDC  برای کنترل عملکرد دمپر ها به صورت الکترونیکی تعبیه شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: