پایگاه خبری سرعت پرس

۰۰:۱۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸
تازه‌های 2020
تغییر چهره خودرویی که عرضه آن از سال 2017 در آمریکا متوقف شده است /مهندس تورج مجلسى




پايگاه خبرى سرعت پرس: هیوندای آزرا یا گرنجور خودرویی شناخته شده و خوشنام برای ما ایرانیهاست و از زمان ن در کشور سه نسل از این خودرو  به تولید رسیده است. درواقع نام آزرا برای علاقهمندان خودرو تداعیکننده سدانی خوش ساخت و بزرگ با قابلیتهای فنی و راحتی سرنشینان بوده و اتومبیل جایگزینی منطقی برای کسانی است که توان خرید سدانهای درجه یک آلمانی را ندارند. هرچند این نکته هم نباید فراموش شود که با افزایش بیرویه و برق آسای قیمت خودرو در یک سال اخیر، این خودرو نیز برای بسیاری به لیست آرزوهای محالشان اضافه شده است!



هنوز مدت زمان زیادی از عرضه نسل سوم آزرا در کشور ما نمیگذرد که خبر از رونمایی نسخه جدید این خودرو در آن سمت آبها میشود. شاید از زمان حضور نسل سوم آزرا در کشور ما مدت زمان زیادی نگذشته باشد اما عمر آن  پس از گذشت سه سال و اندی از حضور در بازارهای جهانی (آنهم برای یک کرهای) بسر رسیده تا نسخه جدید با اعمال تغییراتی بنیادین و ساختارشکنانه با هدف کسب سهم بیشتری از سدانهای لوکس میانسایز روانه بازارها شود.   



تصاویری که بصورت آنلاین و پیش از رونمایی رسمی در فضای مجازی منتشر شده نشان دهنده یک طراحی سنتشکن با بهرهگیری از خطوط تیز و پویا در جلو و عقب این ماشین هستند که با جلو پنجرهای حجیم و بکارگیری الگوهایی لوزی-افقی، فرمی بدیع و چشمنواز در نمای جلویی پدید آوردهاند



طراحی چراغهای جلو کاملا هماهنگ با الگوی لوزیشکل جلو پنجره انجام شده و تا قسمتهایی از این جلو پنجره نورانی خودرو اند. خطوط جدا کننده درپوش پیشرانه گلگیرها و تمامی بخشهای مرتبط ساده تیز و قابل فهم در نگاه نخست میباشند. در نمای عقب شاهد بکارگیری چراغهای نواری شکل یکپارچه و تیز هستیم که در هماهنگی کامل با پوزه خودرو طراحی شدهاند. نمای این بخش کاملا بهدور از پیچیدگیهایی است که تا پیش از این چاشنی طراحی در بسیاری محصولات شرقی محسوب میشدند. در پایینترین بخش نیز سر اگزوزهای چهار تایی استیل و با طراحی اسپرت به چشم میخورند

 


تصاویر غیررسمی با وضوح نه چندان بالا از کابین نشانگر اعمال تغییراتی حقیقتا هوشمندانه و چشمنواز هستند بهطوری که با حفظ چهارچوبها و کلیت مدل فعلی عناصر بصری جلوهای لوکس تر و به اصطلاح کلاس بالاتر به خود گرفتهاند. چیدمان کلیدها در کنسول میانی رنگ و بویی دیجیتالیتر به خود گرفته است. طراحی غربیلک فرمان بکلی دگرگون شده، دسته دنده سنتی همانند برادر کوچکتر آزرا جای خود را به چند دکمه در این بخش دادهاند به علاوه شاهد بکارگیری از ترکیب مواد با کیفیتتر و رنگبندی بهتر در این بخش هستیم که به نسبت طراحی (تا حدودی) کسلکننده مدل فعلی یک قدم بزرگ رو به جلو محسوب میگردد.


 

در بخش فنی هنوز مشخصات رسمی از سوی خودروساز اعلام نشده اما میتوان انتظار داشت که پیشرانههای فعلی شامل نمونه 2.4 لیتری GDI، 3 لیتری V6 Mpi لامبادا، 3 لیتری GDI V6  لامبادا و 3.5 لیتری V6 MPI  لامبادا تقریبا بدون دستکاری اساسی در این نمونه نیز بکار گرفته شوند. لازم به ذکر است عرضه این محصول از سال 2017 در ایالات متحده بعلت تقاضای محدود متوقف شده و در حال حاضر تنها در چین، خاور میانه و کرهجنوبی عرضه میگردد.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: