پایگاه خبری سرعت پرس

۱۵:۳۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸
تازه هاى ٢٠٢٠
i10 جديد ضمن اعمال تغيير در ظاهر و كابين، بسيار مجهزتر از قبل شده است.




سرعت پرس: هیوندای i10 جدید نسل سوم از سوپر مینی هاچ‌بک هیوندای در رده ساب‌کامپکت‌ها subcompact است که به‌عنوان یکی از موفقترین کره‌ای‌ها در بازار اروپا بسیار خوش درخشیده است. نسخه فعلی این خودرو را به محض ورود به کشور مورد آزمایش قرار دادیم. ‌اتومبیلی که در کشور ما بدلایلی چون سطح تجهیزات بیشتر رقیبش (کیا پیکانتو)، قیمت نسبتاً بالای (۷۲ میلیون در زمان عرضه) و همچنین زمان عرضه که دیرتر از پیکانتو و مصادف با قطع واردات و گرانی خودروها بود، خیلی موفق عمل نکرد اما با همه این حرف‌ها اما i10 را باید از جمله مینی‌های موفق در خیلی از بازارها از جمله اروپا دانست که به لطف قیمت ارزان، از آن به عنوان یک خودروی دانشجویی موفق یاد می‌شود.‌

 

 

 

i10 جدید اکنون از بیرون جسورانه‌تر و از درون کابین باهوش‌تر از قبل شده اما در زیر کاپوت تقریباً با همان انجین قبلی روبرو هستیم.



هیوندای i10 از نظر قد و قواره، ولو بصورت جزیی اما بزرگ‌تر از قبل شده است. این خودرو اکنون حدود ۲۰ میلی‌متر عریض‌تر و بلندتر از نسل فعلی است و فاصلهٔ محوری آن بیشتر از قبل شده است.‌ ظاهر آن اگرچه بسیار شبیه مدل فعلی است اما به هر حال با در نظر گرفتن برخی جزئیات جذاب‌تر شده است. در جلو، کاپوت ساده نسل فعلی جای خود را به درپوش موتور با خطوطی در امتداد خودرو داده و فرم چراغ‌ها و زوایای جلو پنجره نیز تغییر یافته است. در عقب نیز محسوسترین تغییر به جابجایی چراغ‌های عقب با نمونه جدید، خطوط روی سپر و چراغ‌های مه شکن ختم شده و در طرفین نیز تغییر زوایا در ستون C و البته تعویض رینگ‌ها اساسی‌ترین تغییرات هستند.





i10 در داخل کابین نيز تغییراتی را به خود ديده  که آن را بسیار بهتر و كاملتر کرده است. روی داشبورد صفحه‌نمایش لمسی هشت‌اینچی با پشتیبانی از اپلیکیشن اپل کارپلی و اندروید اتو قرار دارد و راننده می‌تواند از راه دور به برخی از امکانات خودرو مانند تنظیمات سیستم تهویه دسترسی داشته باشد.




در ای 10 جدید اگرچه موتور ۱.۲ لیتری تغییری به‌خود ندیده اما جعبه‌دنده آن به‌نیت افزایش راندمان و کاهش مصرف‌سوخت با یک گیربکس اتوماتیک جدید عوض شده است. در بخش تجهیزات نیز i10 تغییرات دیگری به‌خود دیده است و در بخش‌های ایمنی تجهیزاتی به‌آن اضافه شده که آن‌را تبدیل به یکی‌از پیشرفته‌ترین اتومبیل‌های این رده کرده است. این خودرو همچون یک سدان لوکس به سیستم ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص خودرو و عابرپیاده و همچنین سیستم‌های دیگری مانند هشدار انحراف از مسیر و تشخیص خستگی راننده و تشخیص حد مجاز سرعت مجهز شده که آن را تبدیل به یک نمونه منحصر در کلاس سوپر مینی‌ها می‌کند.

برای i10 دو پیشرانهٔ بنزینی در نظر گرفته شده است که یکی نسخه سه سیلندر کوچک یک‌لیتری با ۶۷ اسب‌بخار قدرت و ۹۶ نیوتن‌متر گشتاور است و دیگری از پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری با قدرت ۸۶ اسب‌بخار و گشتاور ۱۲۱ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که این موتور دومی همان موتور مورد استفاده در نمونه‌های وارداتی به کشور است. هر دو نسخه به یک جعبه‌دندهٔ دستی پنج‌سرعته مجهز شده‌اند اما با این حال می‌توان از جعبه‌دنده اتوماتیک نیز برای آن استفاده نمود


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: