پایگاه خبری سرعت پرس

۱۲:۵۴ - ۰۴ مهر ۱۳۹۸
درخواست مديرعامل ايران خودرو ديزل از مسئولان:
مديرعامل ايران خودرو ديزل خواستار فراهم كردن زيرساخت هاي لازم از جمله سوخت مناسب و باكيفيت براي استفاده از فيلتر جذب دوده در خودروهاي توليدي اين شركت شد.


به گزارش سرعت پرس به نقل از ايكوپرس، مهدي يونسيان با انتقاد از هياهويي كه براي پيشنهاد ايران خودرو ديزل مبني بر امهال در اجراي قانون نصب فيلتر جذب دوده به راه افتاده گفت: به جاي اين جوسازي‌ها بايد به دنبال ايجاد زيرساخت لازم از جمله تامين و توزيع سوخت مناسب براي استفاده از فيلتر جذب دوده بود.

وي نصب فيلتر جذب دوده بدون توزيع سوخت مناسب را مانند استفاده از دستگاه حساس تصفيه‌كننده آب و استفاده از آب گل‌آلود توصيف كرد و گفت: استفاده از فیلترهای جذب دوده بدون تامین سوخت باکیفیت و استاندارد بی‌فایده است و الزام بر اجرای آن صرفا سبب هدررفت منابع ارزی کشور مي‌شود.

يونسيان با بيان اين‌كه تمامي محصولات ايران‌خودرو ديزل مجهز به اين سيستم بوده‌اند تصريح كرد: درخواست ايران خودرو ديزل معافيت از قانون نصب فيلتر دوده و يا صدور مجوز محدود تا زمان تامين، توزيع و استفاده از سوخت مناسب و با كيفيت بوده است.

 وي افزود: نمونه‌برداري‌هايي كه از سوخت انجام شده نشان مي‌دهد عدد PPM آن از 50 تا 6 هزار است و مادامي كه باك خودرو از سوختي با PPM نامناسب تغذيه شود كارايي سيستم جذب فيلتر از بين خواهد رفت.

مديرعامل ايران‌خودرو ديزل با تاكيد بر تبعيت اين شركت از قانون گفت: وقتي هزينه‌اي صرف مي‌شود بايد از نگاه ملي آثار مثبت داشته باشد،‌ برهمين اساس پيشنهاد كارشناسي را به رئيس ستاد اقتصاد مقاومتي ارايه كرده‌ايم كه بررسي شود. هر خودرويي كه مجهز به فيلتر دوده باشد اما از گازوئيل مناسب استفاده نكند نه تنها كارايي نخواهد داشت بلكه هزينه‌هاي قابل‌توجهي را به مشتري تحميل خواهد كرد.  

وي هزينه بسته سيستم ATS را حدود 5 هزار دلار دانست.

يونسيان با بيان اين‌كه اگر ضوابط و مقررات قانوني در توليد محصول را رعايت نكنيم محصولات شماره گذاري نمي‌شوند گفت: پيشنهادي را در جهت حفظ منافع ملي مطرح كرده‌ايم، اميدواريم نهضتي براي تامين سوخت مناسب ايجاد شود تا اين موضوع رفع شود.

وي تصريح كرد: اگر زیرساخت لازم برای استفاده از سوخت استاندارد مورد‌نیاز براساس استاندارد موردنظر سازمان محیط زیست فراهم بود، ما هیچگاه اين پيشنهاد را مطرح نمی‌کردیم اما با وضعیت فعلی و نبود سوخت استاندارد، استفاده از این سیستم هدر دادن منابع ارزی است که به مشتریان ما به دلیل افزایش قیمت محصول فشار وارد خواهد کرد.

به گزارش سرعت پرس چندی پیش خبر حدف فیلتر دوده با واکنش و عکس‌العمل‌های بسیاری روبرو شد. از جمله سازمان‌ها و افراد مختلفی که نسبت به این موضوع واکنش از خود نشان دادند، می‌توان به معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست و مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اشاره نمود که گفته بود: این مردانگی نیست خودروسازان به بهانه پول و افزایش قیمت خودرو سلامت مردم را به خطر بیندازند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: