پایگاه خبری سرعت پرس

۱۵:۳۶ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸
تویوتا و مدل جدید
جی‌تی 86 جدید بهتر از سوپرا خواهد بود! حرفی که جدیدا تویوتا زده و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است! نوشته فریدون احمدی


حدود 17 سال طول کشید تا تویوتا نسل جدید سوپرا را با دست‌مایه‌ای آلمانی و با مشارکت ب‌ام‌و روانه بازار کند. مدت زمانی که تویوتا می‌گوید شاید طولانی بود اما بهتر از هرگز تولید نشدن بود. سوپرا اما بدون انتقاد هم نبود، این خودرو به مذاق طرفدران متعصب تویوتا خیلی خوش نیومد چراکه انتظار داشتند پس از این وقفه طولانی، حاصل کار خودرویی تمام ژاپنی‌ باشد و هویت آن با مشارکت آلمانی‌ها به زیر سوال نرود!

از طرف دیگر اما برخی کارشناسان هم معتقدند که گرایش تویوتا به سمت‌ ب‌ام‌و (با توجه به قابلیت‌های فنی مهندسان مونیخی برای خلق این محصول‌ کار) صحیحی بوده است. اما صرف نظر از این موضوع، آنچه مشخص است جی‌تی 86 جدید، پس از 7 سال بهره‌گیری از اشتراکات فنی فراوان با سوبارو، بزودی روانه خیابان‌ها خواهد شد. اتومبیلی که به گفته "تتسویا تادا" سر‌مهندس تویوتا ‌مشتریان انتظار دارند بهتراز Supra عمل کند.


سوپرای جدید که با ب‌ام‌و اشتراکات فراوانی دارد.


نماینده تویوتا در گفتگو با مجله استرالیایی WHICH CAR  گفته که هدف "تیم جی‌تی86 جدید"، ساختن کوپه‌ای با دیفرانسل عقب است که عملکردی به مراتب بهتر از سوپرا داشته باشد. ‌جالب اینجاست که "تادا" گفته مشتریان انتظار دارند جی تی  86 جدید هیجان‌انگیزتر از قبل باشد و تویوتا نیز تلاش می‌کند جی‌تی 86 را عرضه کند که فراتر از سوپرا باشد. هر چند که "تادا" از بیان جزئیات بیشتر در مورد این خودرو خودداری کرده اما حدس و گمان‌ها بر این است که جی‌تی 86 جدید همانند برادر خود BRZ از روی یک موتور 2 لیتری به‌پیشرانه 2.4 لیتری مورد استفاده در سوبارو Subaru Ascent  سوییچ شود. در چنین حالتی نسخه تنفس طبیعی آن 230 اسب بخار قدرت و نمونه توربوشارژش 260 اسب قدرت خواهند داشت که این نسبت به نمونه مورد انتقاد (205 اسبی) بسیار قوی‌تر و بهتر خواهد بود.

اما پلت‌فرم فعلی جی‌تی 86 برپایه نمونه‌ای اصلاح شده از سوبارو ایمپرزا است که با توجه به عدم امکان پیاده سازی یک خودروی دیفرانیسیل عقب به روی پلت فرم SGP سوبارو، به نظر می‌رسد که نسل بعدی جی‌تی بر روی پلت‌فرم TNGA سوار گردد. ‌جالب اینکه برخی می‌گویند دوقلوهای جی‌تی 86 و BRZ (تویوتابارو) می‌تواند به روی پلت‌فرم جدید چرخ‌های عقب Mazda نیز منتقل گردد که در چنین صورت واقعاً جالب خواهد بود.

خبر آخر هم اینکه ‌در کنار سوپرای جدید و نسل بعدی 86‌، تویوتا مشغول کار بر روی طراحی و تولید هایپرکار جدیدی است که با 1000 اسب‌بخار قدرت، یک خودروی اسپرت کوچکتر (اما نه ارزان تر) خواهد بود. 


                              
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: