پایگاه خبری سرعت پرس

۱۶:۰۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
Iran Plans Air Taxi Services
اعلام کرد گرچه مشکل اصلی راه‌اندازی ایرتاکسی در کشور تنها ناظر بر هزینه‌ها و قیمت‌ها نیست، اما برای راه‌اندازی ایرتاکسی‌ها و کمک به رونق آن، تخفیف‌ها و بسته‌های تشویقی در نظر گرفتیم که می‌توان به تخفیف ۳۰ درصدی برای هواپیماهای زیر ۲۰۰۰ کیلوگرم اشاره کرد که توسط وزیر ابلاغ شد.


سیاوش امیرمکری رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا درباره اینکه چه برنامه‌ای برای عملیاتی کردن اینگونه پروازها دارد و یا اینکه تخفیف‌هایی که برای ایرتاکسی‌ها عنوان می‌شود، چگونه بوده و چقدر است؟ گفته: در حال‌حاضر مشکل اصلی راه اندازی تاکسی‌های هوایی در کشور تنها هزینه‌ها و قیمت‌های آن نیست بلکه ایراد پیش روی ما چالش‌های حاکمیتی‌ بودن، دولتی بودن و نگاه مدیریت دولتی به آن است و قوانین و مقررات ناظر بر فعالیت‌های صنعت هوانوردی، و شرایط خاص فعلی کشور و حتی فراموشی مفهوم کسب و کار تاکسی هواییمائی است که موجب وقفه طولانی مدت در راه‌اندازی آن شده  است.


 وی افزود: استراتژی شرکت فرودگاه‌ها حمایت از شرکت‌های ایرتاکسی در قالب تدوین بسته‌های تشویقی و حمایتی بوده که شامل ارائه تخفیف‌ها در حوزه خدمات ناوبری هوایی و فرودگاه‌ها مانند، ناوبری هوایی، نشست و برخاست، روشنایی، پارکینگ و غیره است.


مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: تخفیف ۳۰ درصدی در موضوعات مذکور برای هواپیماهای زیر ۲۰۰۰ کیلوگرم یکی از پیشنهادهای این شرکت با هدف حمایت از هوانوردی عمومی کشور بود که با موافقت وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد و دیگر بسته‌های تشویقی و حمایتی نیز در حال تهیه و ارسال برای طی کردن مراحل قانونی، تصویب و اجرایی شدن است.


امیرمکری گفت: فارغ از این تخفیف و تشویق‌ها که حتما صورت می‌گیرد، نباید از این موضوع غافل شد که در یکی از رویکردها به خدمات تاکسی هوایی این است که این خدمات را در قالب کالاهای لوکس طبقه‌بندی کرد که با افزایش درآمد، تقاضا برای آن هم افزایش یابد و شاید طبیعت این نوع از خدمات به گونه‌ای نباشد که کل کنشگران جامعه، مخاطب و مشتری اینگونه خدمات باشند.


وی اعلام کرد: خدمات ایرتاکسی یک بخش از خدمات هوانوردی عمومی است که احتمال دارد در ادوار گذشته تصمیم گیران و استراتژیست‌های این صنعت در رابطه با آن دچار مشکلات شناختی شده و با تمرکزصرف بر حمل و نقل تجاری (Commercial Air Transport) آن را فراموش کرده‌اند.


مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکیدکرد: ایرتاکسی مانند دیگر بخش‌های مکمل صنعت از جمله هوانوردی عمومی که اتفاقا از بخش های بسیار مهم و یکی از حوزه های اصلی صنعت حمل و نقل هوایی است، ظرفیت توسعه اقتصادی قابل توجهی را نیز می تواند در بر داشته باشد.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: