پایگاه خبری سرعت پرس

۱۴:۱۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
پژو 2008 پس از رنو لوگان(ال 90) یکی از پرحاشیه‌ترین خودروهایی بوده که در طی سال‌های اخیر وارد بازار ایران شده است. از حاشیه‌های قیمت‌گذاری خودرو گرفته تا وضعیت تحویل آن به مشتری. اما این روزها که هنوز برخی مشتریان همچنان در انتظار دریافت خودروی خود با قیمت ثبت نامی 123 میلیون تومان هستند، پژو از نسل جدید 2008 رونمایی کرده است. خودرویی که شاید بتواند با کسب رتبه‌ای بالا از فروش به سوپراستار پژو تبدیل شود.


طرح کلی 2008 جدید بدون شک برگرفته از مدل موفق و بزرگ تر خود یعنی 3008 است. 3008 در سال 2017 توانست لقب بهترین خودروی اروپا را از 58 کارشناس خودرویی برتر اروپایی دریافت نماید بههمین دلیل طراحان پژو همین فلسفه طراحی را در 2008 نیز پیاده کردهاند تا با قیمت پایینتر از 3008 بتوانند رکورد فروش مناسبی برای خود به ثبت برسانند. 

طبق آمارهای کشورهای اروپایی ،عامه مردم به کراساوورهایی با ارتفاع کف مناسب، تایرهای بزرگ و درپوش موتور کشیده علاقه بیشتری نشان میدهند. اینها تمام مواردی هستند که در 2008 جدید رعایت شده است. 2008 مدل 2019 از 2008 قدیمی که در کشور ما به فروش میرسد به طرز قابل توجهیبزرگتر است طول 140، عرض 30 و فاصله بین دو محور 60 میلیمتر افزایش پیدا کرده تا 2008 جدید با سایز و اندازه جدید خود برخلاف نمونه قدیمی که یک کراساوور کوچک بود به یک کراساوور سایز متوسط نزدیک‌تر باشد. فضای صندوق بار نیز با افزایش 10 لیتری به 434 لیتر رسیده است. اما جدا از ابعاد خارجی از لحاظ مشخصات ظاهری نیز مدل جدیدتر هیچ شباهتی به نمونه قدیمی ندارد. چراغهای LED جلو با دیلایت‌های شبیه پنجه‌های گربه‌سانان در کنار جلوپنجره‌ای با طرح گرافیکی آبشاری، نمایی بسیار مدرن به جلوی 2008 بخشیده است، در پهلوها به وضوح دو طرح مثلثی متورم را روی هردو در میبینیم که توسط یک خط به یکدیگر متصل شدهاند و در نمای عقب هم طرح کمرنگ تری از 3008 را شاهد هستیم. سقف به رنگ مشکی عرضه خواهد شد و رکاب، دور گلگیر به علاوه ستون C نیز همرنگ با سقف طراحی شدهاند.


در داخل کابین با فضایی عالی و مدرن با کیفیتی در حد مدلهای پرمیوم روبرو هستیم. پلاستیک نرم با کیفیت بخش عمدهای از فضای جلوداشبورد را پوشانده و طرح فیبرکربنی وسط تا روی درها ادامه پیدا کرده است. طرح گرافیک پشت فرمان همانند سوپرمینی جدید 208 به صورت سه بعدی است و یک نمایشگر 10 اینچی در روی داشبورد خودنمایی میکند که مطابق با اپل و اندروید است ضمن این که از طرح زیبای فرمان- که در محصولات جدید پژودر اندازه‌ای کوچک طراحی میشوند- نیز باید به خوبی یاد کرد. از حیث سطح تجهیزات هم غربی‌ها دیگر کم از کره‌ای‌ها و چینی‌ها ندارند! کروزکنترل آداپتیو، هشدار تعویض خط، پارک خودکار، ترمز خودکار، سامانه خواندن علائم جاده، نوربالای خودکار و محل شارژ وایرلس گوشی همراه همگی از جمله تجهیزات مدرنی هستند که در 2008 جدید به چشم میخورد

موتورهای 1.2 لیتر سه سیلندر توربو و 1.5 لیترتوربو دیزل هردو به قدرت 99 اسببخار موتورهای پایه 2008 جدید به شمار میروند علاوهبر این 2008 با موتورهای 128 و 153 اسببخاری نیز روانه بازار خواهد شد. اما سورپرایز اصلی پژو مدل 2008e است که با یک بار شارژ از باترىهای 50 کیلووات ساعتی (50 kwh) تا310 کیلومتر را می پیماید. جالب اینکه پژو اعلام کرده مایل نیست مدلهای الکتریکی خود را با طرح‌های عجیب و غریب وارد بازارکند بلکه همین مدلهای روز با طراحیهای جا افتاده و آشنا را به صورت الکتریکی عرضه خواهد نمود. البته نمونه الکتریکی با جلوپنجره رنگی (احتمالا آبی) و بدون اگزوز روانه بازار میشود تا تمایز آن با مدلهای غیرالکتریکیقابل تشخیص باشد. میزان مسافت طی شده توسط 2008e تا حدودی کمتر از کیا نیرو و هیوندای کونا الکتریکی است اما پژو اعلام کرده 2008 جدید از دو رقیب ذکر شده کرهای ارزانتر خواهد بود. با این مشخصات ذکر شده و گستره متفاوت موتورها پژو انتظار دارد فروش بالایی را توسط 2008 جدید تجربه نماید. 

حال با وجود چنین رقبایی و با درنظر گرفتن این موضوع که در کمتر از یک سال آینده نیسان جوک و رنو کپچر جدید نیز معرفی خواهند شد باید منتظر رقابتی داغ و بازاری شلوغ در کلاس پرفروش کراساوورهای شهری در اروپا باشیم.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: