پایگاه خبری سرعت پرس

۲۲:۱۴ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
چندى پيش در تحليل بعد از اخبار نيمروزى، موضوع طراحى ٢٠٦ صندوقدار و هزينه ٢٥٠ ميليون دلارى آن مطرح شد كه با واكنش هاى متفاوتى روبرو شد.

در اين گزارش بهرام پارسایی در قامت سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، اعلام نمود «ایران خودرو برای طراحی درب صندوق پژو ٢٠٦، ۲۵۰ میلیون دلار هزینه کرده، مبلغی که به اندازه احداث یک خط تولید بوده است.» 

موضوعى بسيار بحث برانگيز كه طرح آن در مجلس و صدا و سيما از چند جهت قابل تامل است: اول اينكه طراحى ٢٠٦ صندوقدار به نيمه دهه ٨٠ باز مى گردد و طرح اين موضوع آنهم ١٣ سال پس از آن بسيار ابهام برانگيز است. بويژه انكه با فاصله كمى بعد از انتشار خبر، "منطقى" مديرعامل سابق اين خودروسازى نيز واكنش نشان داده و هزينه هاى اين پروژه را نه ٢٥٠ بلكه ١٢ ميليون دلار اعلام نموده است! يك اختلاف حساب بسيار زياد كه اصالت موضوع را زير سوال مى برد

نكته ديگر اما به نحوه  گزارش خبرنگاران راديو بر مى گردد كه در گزارش خود بارها بر طراحى ٢٥٠ ميليون دلارى "درب صندوق عقب" تاكيد دارند! گويا آنها با تاكيد بر اين موضوع طراحى يك نسخه سدان از روى هاچ بك را تنها به طراحى يك درب صندوق خلاصه كرده اند

اينكه چه مبالغى در اجراى اين پروژه هزينه شده است را حقيقتاً بايد به كارشناسان خبره سپرد تا مشخص گردد كه اين اختلاف ٢٣٨ ميليون دلارى از كجا بيرون آمده است؟! اما همانطور كه در ابتدا هم اشاره شد، سوال اينجاست كه آيا اين اسناد تاكنون گم شده بوده يا تنها نزديكى انتخابات مجلس دليل طرح آن از  سوى يك نماينده بوده است؟ 

ايكاش نمايندگان ما فارغ از شانتاژ تبليغاتى آنهم در يك زمان خاص، به وظايف اصلى خود در طول دوره نمايندگى شان بپردازند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: