پایگاه خبری سرعت پرس

۰۹:۰۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
تویوتا در سال‌های گذشته با تولید سانتافه و لندکروز نشان داد هیچ چیز جلودار مهارتش در ساخت شاسی‌بلند نیست. با این حال مسیر این خودروساز ژاپنی متوقف نشد و سال ۱۹۹۴ کراس‌اوور دیگری به نام راو۴ تولید کرد که کم‌کم به خودروی محبوبی در اندازه خودش تبدیل شد.
به گزارش سرعت پرس و به نقل از ایسنا، راو ۴ از ابتدا تا امروز بارها مورد جراحی قرار گرفته است. در این جراحی‌ها اینقدر تغییر کرده که اگر آرم آن را از روی راو نسخه ۲۰۰۸- ۲۰۱۲ برداریم به هیچ وجه نمی‌توانیم تشخیص دهیم که خودروی مقابل ما همان راو ۴ اسپرت با چشم‌های باریک و بدن عضلانی است.

اگر نام آن را یک بار در سایت دیوار جست‌وجوکنیم خواهیم دید که مدل‌های متفاوتی از تویوتا راوفور ۲۰۱۸ و ۲۰۱۴ نمایش داده می‌شود. این دو از دو نسل متفاوت تویوتا هستند که در برخی جزئیات تفاوت دارند. آخرین نسل از این خودرو در سال ۲۰۱۶ تولید شد و تا امروز همه خودروهای تولیدی نسل چهارم با استقبال بالایی از سمت خریداران روبرو شده است.

تویوتا راو ۴ از سال ۲۰۱۶ در شکل و شمای جدیدی به بازار خودرو راه یافت. این نسل از راو ۴ با چراغ‌های مفهومی تولید شد که در دنیای امروز طرفداران زیادی دارد. چراغ‌ها باریک و سپر سه‌بعدی و طول خودرو هم کمی بزرگ‌تر شد. اولین تفاوت مهم این دو در بازارهای اروپایی و آمریکایی موتورشان است. نسخه ۲۰۱۶ با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی به بازار آمد. نسخه هیبریدی این خودرو سال ۹۶ هم در تهران رونمایی شد.

تفاوت هیریدی و بنزینی راو ۴

اگر دنبال راهی برای تشخیص موتور هیبریدی از بنزینی این خودرو بودید، به غیر از نوشته روی در صندوق، تودوزی نسخه هیبریدی تک‌رنگ، اما کابین راو ۴ بنزینی معمولاً دو رنگ است. همچنین دیگر در نسخه هیبریدی خبری از نشانگر دور پیشرانه نیست.

ایمنی و شتاب

تویوتا راو جدید در کابین به طور کلی چهره اسپرت‌تری در مقایسه با مدل‌های قبلی دارد اما غیر از ظاهر تفاوت‌هایی هم در سیستم‌های امنیتی این خودرو اعمال شده که ایمنی خودرو را بالا برده است. البته EURO NCAP به ایمنی هر دو خودرو پنج ستاره داده است.

یکی دیگر از تفاوت‌ها را باید شتاب هر دو خودرو بدانیم. خوشبختانه تویوتا تغییر شگرفی در سرعت و شتاب راوفور داده. طوری که نسخه قدیمی آن ۱۰۰ کیلومتر را در ۱۱ ثانیه طی می‌کرد اما نسخه‌های جدید این مسافت را در ۹.۳ ثانیه می‌پیمایند.

همچنین راو ۴ جدید ۲۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر است و همین وزن ۱۷۰۰ کیلویی باعث می‌شود که برای مصارف معمولی شهری این خودرو کمی تردید کنیم. با این حال این خودرو در مقایسه با بسیاری از شاسی‌بلندهای سنگین بنزین کمتری می‌سوزاند.

اگر با وجود این تفاوت‌ها هم خواستید که یک نسخه قبل از ۲۰۱۶ آن را بخرید فراموش نکنید که از این خودرو سه مدل مختلف به بازار آمده است. گران‌ترین نسخه از آن LIMITED است که در آپشن‌های رفاهی کمی زرق‌و برق دارد. در این نسخه روکش‌های معمولی حذف و به جایش روکش چرمی نصب شده که ظاهر خودرو را تجملاتی‌تر کرده‌. با این حال مهم‌ترین تفاوت‌های آن را به باید سیستم کنترل گشتاور بدانیم که رانندگی را نرم‌تر کرده است. با این سیستم هنگام پیچ‌های تند خودرو تعادل خودش را حفظ می‌کند. این نسخه در اروپا چهار هزار دلار گران‌تر از مدل XLE بوده است.

برای خرید یکی از این دردانه‌های خوش‌پوش ژاپنی تویوتا باید وارد سایت دیوار شویم تا شاهد آگهی‌های مختلفی از نسل سوم و همچنین چهارم تویوتا راو ۴ باشیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها