پایگاه خبری سرعت پرس

۱۵:۵۶ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰
نوشته وحید پارسا

فورد موستانگ ای


سرعت پرس- مجله سوئدی Teknikens Värld یکی از تخصصی‌ترین نشریات خودرو در شمال اروپاست که ارزیابی و تست‌های آن همواره توجه قرار دارد. این نشریه که به تازگی نشان داده یک مرسدس بنز A کلاس اول در تست‌های این شرکت بدون سامانه کمک الکترونیکی چگونه عمل می‌کند، در آخرین آزمایش‌های خود 4 خودروی فورد موستانگ مک e، تسلا مدل Y، هیوندای ایونیک و اشکودا اینیاک را نیز به منظور رفتار عملکرد اسپرت این خودروها مورد ارزیابی قرار د‌اده و جالب اینجاست که فورد در این آزمون ناپایدارتر از تسلا ظاهر شده و تسلا مدل Y بسیار بهتر عمل کرده است.


فورد موستانگ ای


در این تست، Linus Pröjtz خودرونویس این نشریه اعتقاد داشت کهESC  یا همان سیستم کنترل پایداری الکترونیکی در موستانگ در سرعت‌ پایین‌تر فعال شده و اجازه نداده تا این خودرو به شیوه تهاجمی‌تری عمل کند. او می‌گوید: فورد در این ارزیابی ضعیف عمل کرده و حداکثر سرعتی که موفق شده به آن برسد 68 کیلومتر در ساعت (42.3 مایل در ساعت) بوده است. Teknikens Värld تأیید می‌کند که در این تست، یک خودرو باید حداقل 72 کیلومتر در ساعت (44.7 مایل در ساعت) داشته باشد تا بتواند در این آزمون موفق عمل کند. همانطور که اشاره شد، این مجله در آخرین تست‌های خود، چهار خودروی برقی EV را ارزیابی کرده که به غیر از Mach-E و Model Y دو خودروی هیوندای Ioniq 5 و‌ Skoda Enyaq iV  را نیز شامل می‌شود.

 

اشکودا

هیوندا


مجله سوئدی در گزارشی که پس از این تست‌ها منتشر کرده است، گفته:‌Mach-E  تلااش می‌کند تا مسیر خود را در 65 کیلومتر در ساعت (40.5 مایل در ساعت) حفظ کند و ESC بیش از حد مجاز است. این خودرو با سرعت 68 کیلومتر بر ساعت به محدوده نهایی خود می‌رسد و با ورود به عدد 70 کیلومتر در ساعت، پشت خودرو در وضعیتی نامتعادل بی‌ثباتی فرار می‌کند و جالب اینکه با سرعت 72 کیلومتر در ساعت (44.7 مایل در ساعت) اصلا نمی‌تواند به مسیر خود ادامه دهد.


تسلا


به گزارشTeknikens Värld ، تسلا مدل Y این آزمایش را با سرعت 75 کیلومتر در ساعت (46.6 مایل در ساعت) انجام داد و  Ioniq 5  و  Enyaq iV آن را با حداقل سرعت مورد نیاز پشت سر گذاشتند.

در گزارشی که مجله در مورد این تست نوشته، سنگین‌ترین وسیله نقلیه در آزمایش لزوما دارای رفتار بدی نیست و اصلاح رفتار ESC بسیار ساده‌تر از کاهش وزن خودرو است. به نظر می‌رسد Mach-E برای اثبات اینکه یک موستانگ واقعی است‌، اینگونه رفتار می کند اما با این حال با توجه به نگرانی‌هایی که Teknikens Värld در آزمایش خود مطرح کرده است‌، شاید بهتر باشد که خودروساز آمریکایی راه‌های دیگری را برای اثبات شایستگی‌های خود پیدا کند.


موستانگ ای
منبع: سرعت پرس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها