پایگاه خبری سرعت پرس

آخرین اخبار

آلفاسود، اولین خودروی دیفرانسیل جلو آلفارومئو

02/بهمن/1400 - 12:52 آلفاسود را جوان‌های دهه 40 و 50 بخوبی می‌شناسند. همون جوان‌های یقه‌پهن و پاچه گشاد دهه 50 که آلمانی‌بازهایشان سوار بر فولکس گلف و ایتالیایی‌‌بازهایشان سوار بر ولوچه و آلفاسود به پلاژهای بندر انزلی می‌رفتند! حالا اما از آن دوران طلایی زمان زیادی گذشته است و یادآوری آن تنها یک حس خوب نوستالوژیکی را به همراه دارد. دیدن عکس یک آلفاسود ‌در سایت‌های خارجی ما را بر آن داشته تا نگاهی داشته باشیم به تاریخچه این هاچ‌بک زیبا که در دهه 70 در رده‌های کوپه، 4 در و استیشن تولید می‌شد.

اکتروس 2660 یا CLS 63AMG؟!

27/تير/1400 - 13:16 .....هر دو از پیشرانه V8 با قدرت بالای 550 اسب‌بخار برخوردارند، هر دو حدود 250‌هزار دلار استرالیا قیمت دارند، هر دو از سامانه کروز‌کنترل با قابلیت تشخیص فاصله از اتومبیل جلویی و ترمز خودکار سود می‌برند و......

برتونی و طرح‌های ماندگارش

22/تير/1400 - 16:02 چه عامل و یا موضوعی الهام‌بخش یک طراح خودرو برای ایجاد منحنی‌ها، لبه‌ها، خطوط و... در طراحی‌اش می‌باشد؟ ملاحظات آیرودینامیکی یا مقوله زیبا‌شناختی؟ شاید هم طرح‌ها و نقش‌هاي يك اتومبيل تجلی بیرونی زندگی شخصی و طرز تفکر طراح هستند‌؟! هیچ جای شکی وجود ندارد که تمامی موارد یاد شده اعم از تفکر طراح، خلاقیت، ملاحظات فیزیکی و مقوله زیبایی‌شناختی همگی عواملی هستند که در به تصویر کشیدن یک طرح، اثرگذار می‌باشند اما آنچه مهم است این است که توجه داشته باشيم میزان و نسبت‌هاي مختلف از هریک از این عوامل به یک طرح هویت مي‌بخشد و موجب موفقیت، مقبولیت و یا حتی عدم موفقیت آن می‌شود. در این میان فلامینیو برتونی را باید طراحی نامید که افکار و عقاید شخصی‌اش را در طرح‌هایش بروز می‌داد. یکی از بااستعداد‌ترین طراحان قرن بیستم که هیچگاه کپی‌برداري نکرد اما از ایده‌هایش بسیار کپی‌برداري شد.

تستاروسا محبوب‌ترین فراری تمام دوران‌ها Testarossa

29/دی/1399 - 11:16 ریشه‌های این فراری معروف را می‌توان در اوایل دهه 1980 و سلف تقریبا مشکل‌ساز آن‌ یعنی برلینتا باکسر پیدا کرد. درواقع مدل تستاروسا Testarossas برای جایگزینی با برلینتا باکسر و رفع مشکلات متعدد مدل قبلی طراحی شده بود و پینین فارینا وظیفه داشت اینبار ماشین جدیدی را با کد Type F110 ‌طراحی کند
ادامه اخبار
پربازدیدترین ها